«معرفی کتاب»

«آبی‌تر از آسمان»

کتاب «آبی‌تر از آسمان» مجموعه اشعار اعضای کارگاه‌های ادبی و انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل است که به نویسندکی و گردآوری «پری ناز ستونه» در سال ۱۴۰۲ توسط انتشارات «خط هشت» به چاپ رسید.
کد خبر: ۶۷۲۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹ - 13June 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «آبی‌تر از آسمان» مجموعه اشعار اعضای کارگاه‌های ادبی و انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل است که به نویسندکی و گردآوری «پری ناز ستونه» توسط انتشارات «خط هشت» در ۱۰۰۰ نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.

کودکان و نوجوانان دل‌های پاکی دارند. آنهایی که ذوقی در خود یافته‌اند آثار هنری به یادماندنی خلق می‌کنند. آبی‌تر از آسمان مجموعه اشعاری است که اعضای نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل سروده‌اند و پری ناز ستونه آنها را انتخاب کرده و برای انتشار آماده نموده است. ارتباطی که نوجوانان با فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت برقرار می‌کنند وثیق و عمیق است. آنها دریافته‌اند که شهدا برای دفاع از اسلام و کشور از جان خویش گذشته‌اند و باید این جان‌فدایی را با زبان هنر به دوستان خود بازگو کنند.

در بخشی از کتاب آمده است:


وقتی که آمد جنگ 
کمر نخل‌ها شکست
و شوق دیدار تو
در نگاه رود، جا ماند
وقتی که جنگ آمد
نام تو را باد
قدم به قدم 
فریاد زد در گوش لاله‌ها
گرد و غبار پوتین‌های خاکی تو
در میان نخلستان پریشان چشمانم دوید
شقایق‌ها صف کشیدند عبور نامت را
و کبوتران بی تاب نگاهم
تشک پاشیدند
گلستان بهشت مزارت را
جنگ وقتی که رفت
توهم رفته بودی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار