منابع عبری:

هدف دبیرکل حزب‌الله تخلیه کل «اسرائیل» از اسرائیلی‌هاست

رسانه‌ها و کارشناسان صهیونیست با اعتراف به دستاورد‌های راهبردی حزب‌الله و ابراز نگرانی شدید درباره حملات شدید آن به شمال فلسطین اشغالی تاکید کردند که هدف دبیر کل حزب الله لبنان ابتدا تخلیه شمال و سپس کل «اسرائیل» (فلسطین اشغالی) از اسرائیلی‌هاست.
کد خبر: ۶۷۲۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷ - 13June 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در پی حملات کوبنده حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی و آتش سوزی‌های گسترده‌ای که در این منطقه رخ می‌دهد، رسانه‌ها و محافل صهیونیستی اعلام کردند هدف حزب‌الله و دبیر کل آن، تخلیه کامل شمال و سپس کل «اسرائیل» (فلسطین اشغالی) است.

منابع عبری: هدف نصرالله تخلیه کل «اسرائیل» از اسرائیلی‌هاست

این رسانه‌ها درباره حملات موشکی گسترده‌ای که دیروز مقاومت لبنان علیه اشغالگران در شمال اراضی اشغالی انجام داد اعلام کردند: همه موشک‌های حزب‌الله که از صبح چهارشنبه به سمت شمال «اسرائیل» (فلسطین اشغالی) شلیک شد مستقیماً به اهداف خود اصابت کرده است.

نصرالله می‌خواهد کل «اسرائیل» را از اسرائیلی‌ها تخلیه کند

در همین زمینه «تامیر مورگ» خبرنگار سیاسی شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی گفت: هر کس که معتقد است (سید) حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله به دنبال هدف قرار دادن یک خانه یا تاسیسات نظامی در اسرائیل (فلسطین اشغالی) است، در جریان حوادث قرار ندارد و چیزی از اتفاقاتی که رخ می‌دهد نمی‌داند. واقعیت آن است که هدف نصرالله ابتدا تخلیه شمال و سپس تخلیه کل اسرائیل از اسرائیلی‌هاست.

خطر جدی برای تاسیسات راهبردی اسرائیل در پی آتش‌سوزی‌های گسترده

بعد از حملات شدید موشکی که دیروز حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی انجام داد، «یائیر آلکایم» فرمانده آتش نشانی رژیم صهیونیستی در شمال اعلام کرد که سطح آتش‌سوزی‌ها بسیار گسترده بوده و شهرک‌ها و تاسیسات استراتژیک را در معرض خطر جدی قرار داده است.

وی گفت: تیم‌های متعددی از جمله نیرو‌های کمکی از ایستگاه‌های منطقه شمال و همچنین مناطق ساحلی و مرکزی به مکان آتش سوزی‌ها اعزام شده‌اند و برای خاموش کردن کامل آتش تلاش می‌کنند، اما میزان خسارت‌ها و آتش‌سوزی‌ها زیاد است.

حزب الله در حال جمع آوری دستاورد‌های استراتژیک در شمال است

«میراو زونزین» تحلیلگر ارشد صهیونیست در گروه بین‌المللی بحران در مقاله‌ای که در روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز منتشر شد درباره تاثیر عملیات‌های حزب الله در شمال فلسطین اشغالی هشدار داده و تاکید کرد که شهرک‌های شمالی از ابتدای جنگ به منطقه متروکه تبدیل شده‌اند.

این تحلیلگر صهیونیست گفت: کاملاً روشن است که بدون آتش بس در غزه، اوضاع در شمال می‌تواند به سرعت به سمت یک جنگ تمام عیار میان اسرائیل و حزب‌الله پیش برود. جبهه غزه و جنوب لبنان از ابتدای جنگ به یکدیگر مرتبط بوده‌اند و حزب الله برای پشتیبانی از غزه وارد درگیری با ارتش اسرائیل شد.

بر اساس این مقاله، از اکتبر ۲۰۲۳ اسرائیل در میان یک جنگ فرسایشی سخت با حزب الله قرار گرفته که برای ادامه این جنگ به نیروی انسانی و منابع نظامی پایدار و قوی نیاز دارد. تخلیه انبوه شهرک‌های اسرائیلی از ساکنان آن در شمال و ایجاد یک منطقه حائل، عواقب ناگواری برای اسرائیل داشت؛ زیرا حزب الله توانست آزادانه‌تر بجنگد و مناطق وسیعی مانند کریات شمونه، متولا و مرگلیوت را به شکل مکرر مورد هدف قرار دهد.

تحلیلگر مذکور اسرائیلی افزود: روشن است که ادامه جنگ همچنان به بسیاری از خانه‌ها و زیرساخت‌ها در شمال آسیب وارد می‌کند و ده‌ها هزار اسرائیلی که از این منطقه آواره شده‌اند، هنوز نمی‌دانند چه زمانی می‌توانند به خانه‌هایشان برگردند و یا اصلاً برگشتی در کار هست یا نه.

وی تاکید کرد: با پایان سال تحصیلی و نیاز خانواده‌ها به برنامه‌ریزی برای فصل پاییز، شهرک نشینان نمی‌دانند که آیا به زندگی عادی خود قبل از جنگ برمی‌گردند یا نه. بسیاری از آنها دچار مشکلات شدید معیشتی هستند، چون شغلشان را از دست داده‌اند و کابینه اسرائیل هم هیچ جدول زمانی مشخصی برای بازگشت این شهرک نشینان به مناطق خود تعیین نکرده است.

این کارشناس صهیونیست اظهار داشت: اسرائیل ادعا می‌کند که در حال دستیابی به دستاورد‌های تاکتیکی مهمی علیه حزب الله است، اما این ادعا کاملاً دروغ است. به ویژه اینکه حزب الله تقریباً روزانه ده‌ها پهپاد و موشک را به سمت داخل اسرائیل (فلسطین اشغالی) شلیک می‌کند و مناطق شمالی تقریباً خالی شده و تردد در آنها ممنوع است.

در ادامه مقاله این تحلیلگر اسرائیلی آمده است: واقعیت آن است که حزب الله همچنان به دستاورد‌های استراتژیک خود می‌افزاید و فرصت یافته تا سیستم‌های دفاعی و نظارتی اسرائیل را برای مدت طولانی مورد بررسی قرار دهد و نقاط ضعف اسرائیل را در این زمینه بشناسد. ادامه روند کنونی جنگ و تشدید حملات حزب الله بسیار خطرناک است؛ زیرا خطر وقوع یک جنگ همه جانبه را در پی دارد. به ویژه اینکه محاسبات اسرائیل درباره سلاح‌هایی که حزب الله در میدان نبرد به کار می‌برد اشتباه بود و هرچه این جنگ طولانی‌تر شود حزب الله از سلاح‌های جدیدتری استفاده خواهد کرد و احتمال اینکه اسرائیل به یک درگیری عمیق‌تر کشیده شود بسیار زیاد است.

وی با هشدار درباره عواقب ادامه جنگ غزه تاکید کرد: آتش بس در نوار غزه موجب آرام شدن جبهه شمال می‌گردد و می‌تواند راهی برای بازگشت شهرک نشینان به این منطقه باشد.

رسانه‌های عبری به نقل از مقامات ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند: در صورت وقوع یک تقابل گسترده باید منتظر حمله گروهی بزرگ از هواپیما‌های بدون سرنشین حزب الله به عمق اسرائیل (فلسطین اشغالی) باشیم.

مقامات ارتش صهیونیستی همچنین اعلام کردند که فعال ماندن بیش از حد پدافند هوایی ارتش اسرائیل منجر به بروز چند پدیده نگران کننده شده است. اولین پدیده نگران کننده مربوط به هشدار‌های نادرستی است که رادار‌ها صادر می‌کنند، به ویژه درباره پهپاد‌های انفجاری؛ زیرا پیش بینی مسیر پرواز آنها برخلاف موشک بسیار دشوار است.

از طرف دیگر رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که حزب الله با استفاده از پهپاد‌ها و موشک‌های خود می‌تواند به اهداف مختلفی در داخل اسرائیل (فلسطین اشغالی) حمله کند، از جمله شهر‌ها و شهرک‌های شمالی و مرکزی. همچنین سناریوی حمله حزب الله به مجتمع بندری در حیفا نیز دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار