تأکید نخست‌وزیر عراق بر تداوم تقویت روابط با ایران در دیدار باقری

نخست وزیر عراق در دیدار با علی باقری ضمن تسلیت مجدد به مناسبت شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه گفت که عراق به مسیر تقویت روابط با ایران و همکاری سازنده بین دو کشور ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۶۷۲۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲ - 13June 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه که در بغداد حضور دارد امروز (پنجشنبه) ۲۴ خرداد در ادامه دیدارهایش با مقامات عراقی با محمد شیاع السودانی دیدار و گفت‌گو کرد.

تأکید نخست‌وزیر عراق بر تداوم تقویت روابط با ایران در دیدار باقری

براساس اعلام دفتر نخست‌وزیری عراق، السودانی در این دیدار بار دیگر تسلیت خود را به مناسبت حادثه دردناک شهادت رئیس جمهور وزیر خارجه و همراهانشان اعلام کرد. وی تاکید کرد که عراق به مسیر تقویت روابط با ایران و همکاری سازنده بین دو کشور ادامه می‌دهد که این همکاری و تقویت روابط منافع دو کشور همسایه را تامین کرده و باعث رشد و شکوفایی دو ملت می‌شود.

در این دیدار مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و جنایات وحشیانه اشغالگران صهیونیست و ضرورت تلاش جدی از سوی جامعه بین‌المللی برای توقف تجاوزات این رژیم و ممانعت از وسعت درگیری در منطقه مورد گفتگو قرار گرفت.

 دو طرف بر پیگیری کمیته‌های مشترک دو کشور و اجرای تفاهمات امضا شده در حوزه‌های انرژی امنیت، آموزش، حمل و نقل و .. تأکید کردند.

باقری ضمن تشکر از دولت و ملت عراق در همدردی با ایران در پی حادثه تاسف بار اخیر از نقش محوری عراق در منطقه و تلاش این کشور برای تقویت ثبات از طریق نزدیک کردن دیدگاه‌های کشور‌ها تمجید کرد و گفت ایران از تلاش‌های عراق برای اجرای پروژه راه توسعه حمایت می‌کندوی آمادگی ایران برای مشارکت در این پروژه را اعلام کرد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار