آتش‌بس غزه؛ بازی رسانه‌ای رژیم صهیونیستی

جنبش حماس روز گذشته در قالب بیانیه‌ای ادعای ایالات متحده آمریکا مبنی بر پذیرش طرح آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی را رد و اعلام کرد که تا امروز مقامات این رژیم اشغالگر و نامشروع هیچ تصمیمی را در این زمینه اتخاذ و اعلام نکرده‌ند.
کد خبر: ۶۷۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۰ - 14June 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: گروه مقاومت اسلامی حماس روز گذشته در بیانیه‌ای تاکید کرد که این گروه مقاومت فلسطینی همیشه به دنبال پایان جنگ غزه و تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی بوده و همواره از قطعنامه‌های سازمان ملل متحد استقبال کرده است. اما ادعا‌های آمریکا مبنی بر پذیرش طرح آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی صحت نداشته و تا امروز هم هیچ موضعی در این زمینه از سوی رژیم اشغالگر قدس اعلام نشده است.

مذاکرات آتش‌بس غزه؛ بازی رسانه‌ای رژیم صهیونیستی

امروز باید گفت که دیگر سیاست حیله‌گرانه و مزورانه رژیم صهیونیستی در طول هشت دهه اشغال سرزمین‌های فلسطینی و کشتار و نسل‌کشی مردم این سرزمین بر هیچ کسی پوشیده نیست و واضح‌ترین و روشن‌ترین نمونه آن را می‌توان در جنگ غزه مشاهده کرد. جنگی نابرابر، خونین و ویرانگر که حاصل آن به شهادت رسیدن بیش از ۳۷ هزار نفر از مردم غزه و مجروح شدن بیش از ۸۵ هزار نفر دیگر است.

اما بعد از هشت ماه جنگ غزه که در کنار کشتار هزاران نفر از مردم این باریکه و مجروح شدن ده‌ها هزار نفر دیگر، شاهد تخریب این شهر و تمامی زیرساخت‌های شهری ازجمله اماکن مذهبی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بودیم و فشار‌های جهانی بی‌امان و طاقت‌فرسا مشاهده می‌کنیم که آمریکا به دنبال تبرئه رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه است.

بر همین اساس هم مشاهده می‌کنیم به موازات تعمیق بحران‌های ناشی از جنگ غزه از یک طرف و گسترش خطرناک درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان از طرف دیگر که می‌رود تا شعله‌های آتش جنگی بزرگ و فراگیر را در منطقه روشن کند، آمریکا در ادامه سیاست‌های همدستی با رژیم «اسرائیل» به دنبال بی‌گناه جلوه دادن تل‌آویو بوده و سعی می‌کنند تا حماس را مقصر تداوم این جنگ به جهانیان اعلام کنند.

حال اینکه از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی و اشغال سرزمین‌های فلسطینی، این آمریکا بوده که همواره از این رژیم اشغالگر و نامشروع پشتیبانی کرده است. حمایتی که تا امروز منجر به کشتار و نسل کشی صد‌ها هزار نفر از مرم فلسطین شده است که جنگ غزه و تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه، رفح و کرانه باختری و همچنین حملات پراکنده به جنوب لبنان را به دنبال داشته است.

اما گروه حماس همواره تاکید کرده که در تمام مراحل مذاکرات مربوط به آتش‌بس، خواسته‌ها مردم فلسطین در زمینه توقف همیشگی جنگ، خروج کامل اشغالگران صهیونیست از نوار غزه، بازگشت آوارگان، بازسازی خرابی‌ها و امضای توافقنامه جدی مبادله اسرا، را در نظر داشته است و رویکرد سازنده‌ای برای دستیابی به یک توافق جامع و مورد رضایت هر دو طرف اتخاذ کرده است.

با توجه به این موارد و موضوعات مطرح شده توسط گروه حماس با قاطعیت می‌توان گفت آن طرفی که در جریان مذاکرات آتش‌بس کارشکنی کرده و به دنبال پایان جنگ غزه نیست نه حماس بلکه رژیم صهیونیستی و پشتیبان همیشگی آن یعنی آمریکا است. بر همین اساس هم باید گفت که تمامی اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی در تلاش برای توافق آتش‌بس و پایان جنگ نمایشی بوده و برای فریب افکار عمومی مردم جهان انجام می‌شود.

از طرف دیگر مردم جهان و افکار عمومی دنیا با دقت و حساسیت تمامی وقایع و رویداد‌های مرتبط با جنگ غزه و حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه و شهر رفح را زیرنظر داشته و همچنان هم مورد توجه خود دارند و می‌دانند و آگاه هستند که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی فردای مطرح شدن طرح پیشنهادی آتش‌بس در ۵ ماه مه شهر رفح را مورد حمله نظامی قرار داد و تجاوزات خود را به مردم غزه نیز تشدید کرد.

در پایان باید گفت بعد از گذشت بیش از هشت دهه از اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی و چندین نوبت کشتار و نسل‌کشی مردم فلسطینی دیگر امروز همگان اعتقاد دارند که نه رژیم صهیونیستی و نه پشتیبانی همیشگی آن یعنی آمریکا هیچگاه به دنبال صلح و آتشبسی دائمی با فلسطینیان نبوده و نخواهند بود و سیاست کشتار و کوچ اجباری مردم فلسطین را برای ثانیه‌سای رها و ترک نخواهند کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها