امام جمعه سربیشه:

«حضور حداکثری» و «انتخاب اصلح» از وظایف همه ما در انتخابات است

حجت‌الاسلام «کاظمی» باکفایت بودن، عدالت‌خواه، انقلابی، ضد فساد، متکی به داخل، جوان‌گرایی، مردمی، ولایی، تدین و غیره را معیارهای مد نظر رهبری برای یک رئیس‌جمهور در تراز انقلاب و انتخاب اصلح ذکر کرد و گفت: وظیفه ما در وهله نخست حضور حداکثری و دعوت همگانی و سپس انتخاب اصلح و درست است.
کد خبر: ۶۷۲۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱ - 14June 2024

«حضور حداکثری» و «انتخاب اصلح» از وظایف همه ما در انتخابات استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام «سید حسین کاظمی» امام جمعه سربیشه امروز (جمعه) در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام باقر(ع)، اظهار داشت: این امام همام پیروان و شیعیان را به آخرین حجت‌الهی حضرت مهدی موعود (عج) توجه می‌دهند و می‌فرمایند؛ «خوشا به حال مردمانی که در آخرالزمان و در زمان غیبت کبری امام عصر (عج) ثابت قدم در راه اسلام و اهل بیت(ع) می‌مانند».

وی بیان داشت: امام باقر(ع) و در بسیاری از روایات اسلامی آمده که افراد در زمان غیبت امام زمان(عج) می‌بایست پیرامون مسائل مختلف به ولی جامعه و حجت امام زمان(عج) یعنی ولی امر مسلمین مراجعه داشته و پیرو دستورات او باشند.

امام جمعه سربیشه با اشاره به اتفاق بزرگ سیاسی و اجتماعی پیش رو یعنی انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در باب انتخاب اصلح باید به سراغ فرمایشات رهبری، این فقیه عالم و دین‌شناس برویم که ایشان معیار و ملاک‌های انتخاب اصلح را بارها در فرمایشات و برنامه‌های مختلف بیان فرمودند.

حجت‌الاسلام کاظمی باکفایت بودن، عدالت‌خواه، انقلابی، ضد فساد، متکی به داخل، جوان‌گرایی، مردمی، ولایی، تدین و غیره را معیارهای مد نظر رهبری برای یک رئیس‌جمهور در تراز انقلاب و انتخاب اصلح عنوان و تبیین کرد: وظیفه ما در وهله نخست حضور حداکثری و دعوت همگانی و سپس انتخاب اصلح و درست است.

تبیین اقدامات زیربنایی و حمایتی دولت سیزدهم

وی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای خدمت به‌ویژه سیدالشهدای خدمت شهید آیت‌الله «رئیسی» مطرح کرد: در دوران سه ساله ریاست جمهوری وی اتفاقات بزرگی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیرساختی و غیره رقم خورد و در شهرستان مرزی سربیشه به عنوان نمونه در بخش کشاورزی قبل دولت سیزدهم فقط دو هکتار احداث گلخانه داشته‌ایم که در سه ساله دولت مردمی به ۱۰ هکتار افزایش یافته است.

امام جمعه سربیشه ادامه داد: قبل دولت سیزدهم اصلا سردخانه جهت نگهداری و ذخیره کالاهای مختلف نداشتیم اما در این دولت ۳ واحد سردخانه در شهرستان ایجاد شده و در این سه ساله دولت سیزدهم شهرستان سربیشه در بحث گندم، گوشت سفید و تخم مرغ به خودکفایی رسیده است.

حجت‌الاسلام کاظمی به بحث کشت دانه‌های روغنی و نیاز کشور، استان و شهرستان اشاره کرد و گفت: قبل دولت سیزدهم فقط ۵ هکتار سطح زیر کشت دانه روغنی در شهرستان وجود داشته که طی این سال دولت مردمی به ۱۲۰ هکتار افزایش یافته است.

وی از سنددار شدن بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: خدمات دولت مردمی در این شهرستان در حقیقت قابل مقایسه با دولت‌های قبل نیست و از اینجاست که فرق دارد چه کسی را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کنیم.

شهید «چمران» سمبل جبهه مقاومت و دوران دفاع مقدس

امام جمعه سربیشه در ادامه دعای عرفه را به عنوان عالی‌ترین مراحل توحیدی و نردبان سلوک الهی دانست و بیان داشت: برگزاری پرشور دعای عرفه و عید قربان و مراسمات محوری این دو مناسبت باید پرشور و حداکثری در سطح شهرستان برگزار شود.

حجت‌الاسلام کاظمی به سنت قربانی کردن و قربانی دادن اشاره کرد و گفت: در صورت تمکن مالی قربانی دادن بسیار ثواب دارد و در صورت عدم تمکن مالی باید مشارکت داشته باشیم که برکات آن در زندگی روزمره ما متجلی خواهد شد.

وی ضمن تأکید بر فضاسازی محیطی و آذین‌بندی شاد فضاهای شهری و روستای در ایام عید غدیر و برگزاری مراسمات محوری با حضور و مشارکت حداکثری در سطح شهرستان، تصریح کرد: اطعام دادن در روز غدیر بسیار مورد تأکید است که حتی از اطعان روز عاشورا نیز اجر و منزلت بیشتری دارد و ثواب هر اطعام برابر با اطعام هزاران نفر از انبیای الهی و شهدا است و سبب زدودن فقر از زندگی انسان می‌شود.

امام جمعه سربیشه در پایان به ۳۱ خردادماه سالروز شهادت شهید چمران اشاره و خاطرنشان کرد: روز شهادت این بزرگ‌مرد پرورش یافته در مکتب امام (ره) روز بسیج اساتید نامگذاری شده این شخصیت بزرگ در حقیقت استاد و سمبل جبهه مقاومت و دوران دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار