نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

نخستین اصل در انتخابات مشارکت حداکثری است

حجت‌الاسلام «مطیعی» گفت: اصل نخست در انتخابات مشارکت حداکثری است و هرچه مشارکت بیشتر باشد مؤلفه‌های قدرت نظام در منطقه و جهان بیشتر خواهد بود.
کد خبر: ۶۷۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲ - 14June 2024

نخستین اصل در انتخابات مشارکت حداکثری است

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین «مرتضی مطیعی» نماینده ولی فقیه در استان سمنان در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلای شهر سمنان برگزار شد با اشاره به انتخابات زود هنگامی که در پیش‌رو داریم اظهار داشت: اصل نخست در انتخابات مشارکت حداکثری است و هرچه مشارکت بیشتر باشد مؤلفه‌های قدرت نظام در منطقه و جهان بیشتر خواهد بود.

امام‌ جمعه سمنان افزود: اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و توان چانه‌زنی در مسائل و مشکلات در سطح جهانی به پشتوانه مردمی وابسته است و هرچقدر این موضوع در مناسباتی مانند انتخابات پرشورتر و باشکوه‌تر باشد اطمینان خاطر آزادگان جهان به وجود ایران اسلامی بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه نامزدهای انتخابات باید اخلاق را رعایت کنند، بیان داشت: شور و ایجاد فضای انتخاباتی یک موضوع مهم است؛ اما نباید طرف‌داران نامزدها با لجن‌پراکنی و تهمت و غیبت این فضا را آلوده کنند.

مطیعی خاطرنشان کرد: ایجاد فضای چندقطبی و اختلاف بین نامزدها اقتدار نظام را خدشه‌دار کرده و امنیت جامعه را تهدید و امید و اعتماد را بین مردم از بین می‌برد.

این مسئول با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری ابراز کرد: امیدوار هستیم همان‌طور که معظم له فرمودند خداوند دل‌های مردم را به سمت انتخاب اصلح سوق دهد و شور و شکوه حضور گسترده مردم در تشییع پیکر شهدای خدمت را به انتخابات پرشور گره بخورد.

وی به موسم مناسک حج و اعمال برائت از مشرکین حاجیان نیز اشاره کرد و افزود: در مدت ۳۵ سال اخیر هرسال با پیام رهبری عجین می شد و در مناسک امسال به دللی جنایات وحشیانه صهوینستها باید فراتر از سالهای گذشته انجام شود.

مطیعی به شهادت امام محمدباقر (ع) نیز اشاره کرد و افزود: امام مثل سایر معصومین در شرایط خاص وظایف خود را به انجام رساند و باتوجه ‌به روی کار آمدن حکومت بنی‌عباس  و خفقان موجود امام توانست با مبارزات فرهنگی و جلوگیری از انحرافات اسلام ناب محمدی را برای نسل شیعه به یادگار بگذارد.

امام‌ جمعه سمنان گفت: امام باتربیت شاگردان زیاد و ایجاد شبکه‌ای در کل عالم، هدف خود را در ایجاد جامعه اسلامی و همچنین حکومت اسلامی تا حد ممکن برای شیعیان و نسل‌های آینده به میراث گذاشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار