امام جمعه مهران:

برائت از مشرکین روح مناسک حج است

حجت الاسلام «امینی» گفت:برائت از مشرکین روح مناسک حج است آن حجی که در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی که تمام عالم ابراز تنفر و برائت کرده اند بی تفاوت باشد ان حج بدترین نوع حج و سکولار است.
کد خبر: ۶۷۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۴ - 14June 2024

برائت از مشرکین روح مناسک حج است به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام حجت‌الاسلام والمسلمین «امینی» امام جمعه شهرستان مهران در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان اظهارداشت:نتیجه روز عرفه و عید قربان در بعد سیاسی، ایجاد وحدت و هم دلی، هم زبانی، همکاری و هم افزایی بین مسلمین برای اظهار برائت و مبارزه علنی و موثر با دشمنان اسلام است که از این دو رکن تعبیر به اشد علی الکفار و رحماء بینهم می شود. 

و‌ی افزود: برائت از مشرکین روح مناسک حج است آن حجی که در مقابل آن همه جنایات رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی که تمام عالم ابراز تنفر و برائت کرده اند بی تفاوت باشد آن حج، روحی ندارد آن حج بدترین نوع حج  و سکولار است.

حجت‌الاسلام «امینی» گفت:در نظام مقدس جمهوری اسلامی ما دو گونه شورای نگهبان داریم یک شورای نگهبانی که همه می شناسند و از 12 فقیه و حقوقدان تشکیل شده است وظیفه این شورای نگهبان رای دادن به افراد صالح و معرفی آنها به مردم است و شورای نگهبان دوم، عموم مردم واجد شرایط رای دادن هستند وظیفه این شورای نگهبان دوم ابتدا مشارکت همگانی و سپس انتخاب اصلح است و اصلح چون تعدد و تکثر ندارد منحصر در یک فرد می شود شورای نگهبان اول با انتخاب صالح به وظیفه خود عمل کرد حالا وظیفه شورای نگهبان دوم است که با انتخاب اصلح به وظیفه خود عمل کند.

امام‌جمعه شهرستان مهران بیان کرد :اگر شورای نگهبان دوم که مردم هستند به وظیفه خود عمل نکنند و به غیر اصلح رای دهند شورای نگهبان اول چه گناهی دارد؟ شورای نگهبان اول وظیفه انتخاب صالح را داشت نه اصلح؛ و به این وظیفه قانونی و شرعی به خوبی عمل کرد انتخاب اصلح وظیفه شورای نگهبان دوم بود به همین دلیل است که رای دادن به اصلح طبق فتوای رهبر معظم انقلاب یک وظیفه قانونی و شرعی است که به عهده مردم گذاشته شده است.

حجت‌الاسلام «امینی» خاطرنشان کرد:بعد از پیگیری های زیاد مجوز فعالیت بازارچه مرزی مهران صادر شد و قطعا در اقتصاد مردم مهران و بلکه همه استان نقش اساسی و مهمی را در جهت رفع محرومیت و فقر خواهد داشت در هر جایی بازار برکات زیادی برای مردم آنجا داشته است نمی شود اقتصاد بدون بازار را حتی تصور کرد بنده بر خود لازم می دانم از پیگیری های استاندار محترم، نمایندگان عزیز مجلس به ویژه سرکار خانم فلاحی، معاون اقتصادی استاندار و فرماندار محترم مهران و سایر عزیزانی که تلاش و زحمت مستمر داشتند تشکر و قدردانی نمایم مسئولان عزیز در گام بعدی تلاش کنند بازارچه مرزی چنگوله نیز راه اندازی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها