هزینه‌های سنگین حمله رژیم صهیونیستی به لبنان

احتمال شروع جنگ گسترده میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان از ابتدای جنگ غزه تا امروز همواره مطرح بوده است و این احتمال در روز‌های اخیر شکل و شمایل جدی و خطرناکی به خود گرفته است.
کد خبر: ۶۷۳۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۳ - 15June 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: حزب‌الله لبنان به‌عنوان بزرگ‌ترین و قدرتمندترین گروه مقاومت منطقه از نخستین روز آغاز جنگ غزه در دفاع از فلسطینیان به خصوص مردم غزه، حملات و عملیات‌های خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد و تا امروز در دفاع و پشتیبانی از مردم و ملت فلسطین بویژه مردم باریکه غزه در برابر ماشین جنگی اشغالگر و متجاوز صهیونیستی، ضربات سخت و دردناکی را بر پیکره ارتش کودک‌کش این رژیم نامشروع وارد آورده است.

احتمال حمله رژیم صهیونیستی به لبنان چقدر است؟

حزب‌الله لبنان از فردای آغاز جنگ غزه با بسیج نیرو‌ها و انتقال سلاح‌های سبک و نیمه سنگین به مرز‌های خود با سرزمین‌های فلسطین اشغالی، مبارزه علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد و در ابتدا با حملات و عملیات‌های محدود، اما موثر خود موجب شد تا تعداد قابل توجهی از صهیونیست‌های ساکن شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مرز با لبنان شهرک‌ها و خانه‌های خود را ترک کرده و به نقاط دیگر سرزمین‌های فلسطین اشغالی فرار کنند.

اما این پایان ماجرا نبود و رژیم صهیونیستی با مشاهده وضعیت نابسامان و بحرانی شهرک‌های صهیونیست‌نشین و بحران ایجاد شده به دنبال فرار صهیونیست‌های ساکن این مناطق، خیلی زود چند لشکر و تیپ از نیرو‌های ارتش خود را به مرز‌های شمالی با لبنان اعزام کرد. این همان چیزی بود که حزب‌الله لبنان با آغاز حملات و عملیات‌های خود دنبال آن بود.

حزب‌الله با آغاز و انجام عملیات‌ها و حملات محدود خود به مناطق مرزی با سرزمین‌های فلسطین اشغالی به دنبال یک هدف بود و آن مجبور کردن رژیم صهیونیستی به انتقال بخشی از نیرو‌های ارتش خود به مرز با لبنان تا اینگونه فشار‌های موجود بر روی گروه حماس و مردم غزه در جریان جنگ غزه را کاهش بدهد. امری که خیلی زود به آن دست پیدا کرد و ارتش «اسرائیل» مجبور شد تا به منظور کنترل اوضاع مرز با لبنان، بخشی از نیرو‌های ارتش خود را در مرز با همسایه شمالی خود مستقر کند.

البته از آنجایی که رژیم صهیونیستی اصولا و ذاتا رژیم متجاوز، جنگ‌طلب و انسان‌کش است همزمان با تجاوزات و حملات هوایی، زمینی و دریایی خود به نوار غزه و شهر رفح، حملات و تجاوزات خود را به جنوب لبنان هم افزایش داد و تا امروز هم شاهد هستیم که این تجاوزات مرزی را عمق داده و بسیار گسترده کرده است.

موضوع دیگر اینکه رژیم صهیونیستی فقط به حملات نظامی به جنوب لبنان اکتفا نکرده و سیاست ترور و حذف رهبران حزب‌الله لبنان را نیز درپیش گرفته است. بر همین اساس شاهد هستیم که این اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه فرماندهان و رزمندگان حزب‌الله لبنان موجب شده تا امروز چندین و چند نفر از رزمندگان و فرماندهان این گروه مقاومت اسلامی لبنانی به شهادت برسند.

در آن سوی میدان نیز حزب‌الله لبنان هم بیکار نمانده و عملیات‌ها و حملات خود علیه اماکن و اهداف نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را که با سلاح‌های سبک و بعضا نیمه سنگین شروع کرده بود، با به کارگیری سلاح‌های سنگین ازجمله موشک «برکان» و همچنین پهپاد‌های تهاجمی و انتحاری گسترش قابل توجهی داده است.

در حقیقت هم سران و مقامات رژیم صهیونیستی و هم حامیان غربی و آمریکایی آنها به خوبی از قدرت و توان دفاعی و تهاجی حزب‌الله لبنان اطلاع و آگاهی دارند که نتوانند به این سادگی‌ها جنگی گسترده و فراگیر را علیه بزرگ‌ترین و قدرتمندترین گروه مقاومت اسلامی منطقه آغاز کنند.

البته از آنجایی که حزب‌الله لبنان بعد از جنگ‌هایی که با رژیم صهیونیستی داشت، لزوم افزایش قدرت و توان دفاعی خود را در برابر ارتش اشغالگر و متجاوز این رژیم نامشروع ضروری می‌دید تا امروز به صورت مداوم و پیوسته قدرت نظامی خود را افزایش داده است و در صورتی که رژیم «اسرائیل» دچار اشتباه محاسباتی شده و جنگی را علیه این گروه مقاومت لبنانی آغاز کند قطعا باید منتظر دریافت ضربات بسیار سخت و دردناکی از حزب‌الله لبنان باشد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار