مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

برگزاری اولین گردهمایی واقفین، هیأت امنای امامزادگان و بقاع متبرکه در مازندران

سرهنگ «سلامی» از برگزاری اولین گردهمایی واقفین، هیأت امنای امامزادگان و بقاع متبرکه در آستانه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۶۷۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸ - 15June 2024

اوقاف یک مجموعه دینی ارزشمند در نظام اسلامی و اقتصاد اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین «ابراهیم حیدری جناسیمی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه مجموعه اوقاف یک مجموعه ارزشمند در نظام اسلامی، اقتصاد اسلامی و مفید و خدمات رسان به جامعه اسلامی به شمار می‌آید، اظهار داشت: از این جهت اوقاف یک مجموعه پر خیر و برکتی است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر تحولات بنیادی در اوقاف به وجود آمد که بهره‌وری را در اوقاف افزایش داده است، افزود: کارآمدی و توسعه فرهنگ وقف در سال‌های اخیر به صورت جهشی ارتقا پیدا کرد که بسیار ارزشمند است.

سرهنگ سلامی ادامه داد: وقف از اندوخته‌های اخروی به شمار می‌آید و همه وظیفه داریم تلاش کنیم فرهنگ ارزشمند وقف زنده بماند.

این مسئول به نقش و سهم ارزشمند و قابل توجه اوقاف، واقفین، بقاع متبرکه و امامزادگان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: یکی از نقش آفرینی‌های وقف موضوع دفاع مقدس بوده و بسیاری از امامزادگان، بقاع متبرکه و واقفین در دوران دفاع مقدس در اعزام نیرو و پشتیبانی از جنگ نقش آفرین بودند که سند افتخار مجموعه اوقاف به شمار می‌آید و باید به عنوان سند مقاومت ثبت و در اختیار آیندگان قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: امامزادگان به عنوان پایگاه پشتیبانی از جنگ نقش آفرین بودند و باید خاطرات پیشکسوتان این حوزه مستندسازی و بهره‌برداری هنری انجام شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با تاکید بر اینکه امامزادگان نسبت به مناسبت‌های حوزه دفاع مقدس احساس تکلیف کنند و نسبت به بزرگداشت و گرامی‌داشت آن اهتمام ویژه دارند، تصریح کرد: گردهمایی رزمندگان اوقاف و تجلیل از این فعالان دفاع مقدس در امامزادگان استان باید مورد توجه قرار بگیرد. 

وی به با اشاره به اینکه فعالیت‌های اوقاف در حوزه دفاع مقدس باید در سامانه دفاع مقدس به ثبت برسد، اذعان داشت: از هفته دفاع مقدس امامزادگان وقوع متبرکه و مجموعه‌های وقفی بزرگ نسبت به ثبت برنامه اقدام کنند.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه بنا داریم عصاره و چکیده نقش مردم مازندران را در مرکز فرنگی و موزه دفاع مقدس به نمایش بگذاریم و مردم، مسئولین، گردشگران، زائرین و نسل‌های آینده انقلاب اسلامی از آن بهره برداری کنند، به بازدید رئیس جمهور شهید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران بیان کرد: بنا داریم صحبت‌های بسیار نو و ارزشمند از آیت الله رئیسی در خصوص این مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را تبدیل به کتاب کنیم.

سرهنگ سلامی با اشاره به وقف در حوزه دفاع مقدس و شهدای گمنام افزود: انتظار داریم موضوع وقف و نذر در حوزه شهدای گمنام و مرکز فرهنگی دفاع مقدس به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی در استان زمینه سازی شود که واقفین نسبت به اهداف این موزه توجیه شوند و کمک کنند. 

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری کردیم ۲۰ تا ۳۰ درصد موزه دفاع مقدس مازندران را خیرین انجام بدهند، گفت: بخشی از آن را انتظار داریم در حوزه وقف مورد توجه قرار بگیرد. 

این مسئول با بیان اینکه انتظار داریم از ظرفیت وقف برای احداث و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام در استان بهره‌مند شویم، به تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس اشاره کرد و اذعان داشت: اختصاص نقش وقف، امامزادگان و بقاع متبرکه در این دانشنامه مورد انتظار است.

وی در پایان بر زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و گرامی‌داشت ارزش‌های جهاد و مقاومت تأکید کرد و از برگزاری اولین گردهمایی واقفین و هیأت امنای امامزادگان و بقاع متبرکه در آستانه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مازندران خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار