حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار گروهی از روحانیون کاروان‌های حج:

حج؛ فرصتی برای معرفی انقلاب اسلامی به جهانیان/ سازش با اسرائیل به کشورهای اسلامی ضربه خواهد زد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه عمل هر فرد روحانی در سفر حج می‌تواند در معرفی و شناسایی جمهوری اسلامی و رهبران آن نقشی بسزا داشته باشد، گفتند: دنیا می‌خواهد پیام انقلاب ما را بشنود تا بداند این انقلابی که علی‌رغم این‌همه فشار جهانی، حاضر نیست از اصول خود منحرف شود، کیست و چیست؟
کد خبر: ۶۷۳۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷ - 15June 2024

حج؛ فرصتی برای معرفی انقلاب اسلامی به جهانیان/ سازش با اسرائیل به کشورهای اسلامی ضربه خواهد زدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس به نقل از مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه، حضرت آیت‌الله «سید علی خامنه‌ای» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در تاریخ  ۲۶ خرداد سال ۱۳۶۱، در دیدار گروهی از روحانیون کاروان‌های حج، ضمن تأکید بر اهمیت ابعاد عبادی، سیاسی و اجتماعی حج اظهار داشتند: امروز علاوه بر اهمیت سیاسی و اجتماعی حج، معرفی جمهوری اسلامی ایران در مراسم حج نیز بسیار اهمیت داشته و همه مشتاقان به انقلاب اسلامی مایل‌اند تا بدانند در ایران چه می‌گذرد.

ایشان با تأکید بر اینکه عمل هر فرد روحانی در سفر حج می‌تواند در معرفی و شناسایی جمهوری اسلامی و رهبران آن نقشی بسزا داشته باشد، اضافه کردند: دنیا می‌خواهد پیام انقلاب ما را بشنود تا بداند این انقلابی که علی‌رغم این‌همه فشار جهانی، حاضر نیست از اصول خود منحرف شود، کیست و چیست؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی دیگر از سخنان خود، به تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان اشاره کردند و گفتند: وقتی‌که سرزمین‌های اسلامی از سوی دشمنان اسلام اشغال می‌شود، برای دفاع از آن در اسلام و صاحب‌نظران اختلاف‌نظری نبوده و نیست. ولی امروز لبنان را می‌بینیم که به‌طور واضح از سوی دشمن اسلام اشغال‌شده است و به‌جز سوریه و جمهوری اسلامی ایران هیچ‌یک از کشور‌های مسلمان برخورد جدی با آن نداشتند.

ایشان ضمن محکوم کردن هر نوع سازش با این رژیم تأکید کردند: اگر کشور‌های اسلامی با این توطئه شرقی و غربی برای اشغال سرزمین‌های اسلامی که توسط عنصر پلید و فرصت‌طلبی، چون رژیم اشغالگر قدس هرروز پیگیری می‌شود، با روش‌های سازش‌کارانه برخورد کنند، ضربه بیشتری خواهند خورد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس با ابراز تأسف از کشتار بی‌رحمانه مردم محروم لبنان و آواره کردن فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی اضافه کردند: اگر کشور‌های مسلمان نیرو‌های عظیم خود را بنا به پیشنهاد ما به یاری ساکنان جنوب لبنان و آوارگان فلسطینی که امروز بی‌رحمانه قتل‌عام می‌شوند، اعزام کرده بودند، اسرائیل امروز قدرت این‌گونه تهاجم را نداشت.  ما امروز هم اعلام می‌کنیم هر تعدادی که آن‌ها نیرو بدهند، ما ۱۰ برابر آن خواهیم فرستاد؛ همچنان که امروز نیرو‌های رزمنده داوطلب ما پیشتازانه به جبهه‌های نبرد با رژیم اشغالگر قدس گسیل شده‌اند.

منبع:

حبیبی، ابوالقاسم، روزشمار جنگ ایران و عراق: آزادسازی خرمشهر؛ پایان رؤیای تجزیه ایران، (کتاب نوزدهم)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، تهران ۱۳۹۸، صص ۹۵۹، ۹۶۰

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها