حرکت جهادی متخصصان بومی در نیروگاه شهید رجایی قزوین

«شریفی» گفت: واحد شماره دو بخاری این نیروگاه که به دلیل آسیب وارده به یکی از لوله‌های مسیر بخار ری هیت، به طور اضطراری از مدار تولید برق خارج شده بود، پس از رفع اشکال از سوی متخصصان بومی حوزه تعمیرات، در کمترین زمان ممکن به شبکه سراسری بازگشت.
کد خبر: ۶۷۳۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳ - 15June 2024

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، «حبیب شریفی» مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی در خصوص بازگشت دوباره واحد شماره دو این نیروگاه اظهار داشت: واحد شماره دو بخاری این نیروگاه به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات که به دلیل آسیب وارده به یکی از لوله‌های مسیر بخار ری هیت، به طور اضطراری از مدار تولید برق خارج شده بود، پس از رفع اشکال از سوی متخصصان حوزه تعمیرات، در کمترین زمان ممکن به شبکه سراسری بازگشت.

شریفی افزود: طی گزارشی از سوی امور بهره برداری، مبنی بر آسیب دیدگی بخشی از مسیر لوله «ری هیت» در بویلر شماره دو نیروگاه بخار، این واحد از مدار تولید، خارج شد که پس از فراهم نمودن شرایط کار توسط گروه بهره برداری، با فراخوان نیرو‌های تعمیرات، این واحد به سرعت تحت تعمیرات قرار گرفت و پس از رفع اشکال، دوباره به مدار تولید بازگشت.  

مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی تصریح کرد: پس از خروج واحد از شبکه تولید، متخصصان تعمیرات با وجود دمای بالا در محل، برای دستیابی به لوله آسیب دیده، اقدام به داربست بندی، برش کاری دیواره بویلر و برداشتن عایق‌ها کردند.  

وی بیان داشت: برای کاهش زمان تعمیرات این واحد، همزمان و به صورت موازی، اقدام به خم کاری لوله جدید در کارگاه شد و در نهایت با انجام عملیات برش کاری و جوش کاری، لوله جدید جایگزین لوله آسیب دیده گردید و با نصب ورق‌های بویلر، این واحد برای راه اندازی دوباره تحویل امور بهره برداری شد.  

این مسئول افزود: واحد شماره دو بخاری نیروگاه شهید رجایی که در روز دوشنبه ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ درساعت ۲ بامداد از مدار تولید خارج شده بود، با پایان یافتن فعالیت‌های تعمیراتی آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با تلاش متخصصان بهره برداری، در روز دوشنبه ۲۱ خرداد ماه ساعت ۲۱ و ۵۶ دقیقه دوباره به شبکه سراسری تولید پیوست.  

با بازگشت دوباره واحد شماره دو بخاری نیروگاه شهیدرجایی، ۲۵۰ مگاوات برق به شبکه سراسری تزریق شدتا کمترین خللی در تامین انرژی الکتریکی پایدار و مطمئن برای خدمت رسانی به مصرف کنندگان ایجاد نشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار