مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز:

زون A و B موزه دفاع مقدس البرز تا پایان۱۴۰۳ تکمیل می‌شود

سردار «اسلامی» گفت: با تلاش و پیگیری مسئولان استان، زون A و B موزه دفاع مقدس البرز تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری کامل خواهد رسید.
کد خبر: ۶۷۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶ - 15June 2024

فاز دوم موزه دفاع مقدس البرز تا پایان۱۴۰۳ تکمیل می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، در چهل و پنجمین جلسه هیئت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان البرز که با حضور استاندار و همه اعضا برگزار شد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز ضمن تاکید بر تکمیل باغ موزه دفاع مقدس، اظهار داشت: این مجموعه فرهنگی که در زمینی به مساحت ۴/۳ هکتار در حال احداث است، می‌تواند به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی استان، نقش موثری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایفا کند.

وی با بیان اینکه فاز نخست این موزه در سه هزار متر مربع زیربنا تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است، افزود: فاز دوم آن نیز در حال حاضر با ۱۳ هزار متر مربع زیربنا در حال احداث است و تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد.

سردار اسلامی با اشاره به اینکه برای ساخت این موزه، ۲۸ هزار متر مربع زیربنا در نظر گرفته شده است، گفت: این مجموعه شامل بخش‌های مختلفی از جمله موزه، کتابخانه، سالن آمفی تئاتر، مرکز اسناد و تحقیقات و یادمان شهدا خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس استان البرز می‌تواند به عنوان قطب گردشگری فرهنگی در این استان تبدیل شود، خاطرنشان کرد: این مجموعه می‌تواند محل برگزاری اردوها، بازدید‌های دانش‌آموزی و فرهنگیان و همچنین برگزاری مراسم‌های مختلف فرهنگی و مذهبی باشد.

سردار اسلامی در این جلسه با تاکید بر ضرورت تکمیل موزه دفاع مقدس، گفت: این مجموعه فرهنگی از جمله پروژه‌های مهم استان است که باید با جدیت تمام پیگیری و تکمیل شود.

وی با بیان اینکه برای تکمیل این موزه به اعتبارات بیشتری نیاز است، خاطرنشان کرد: از دستگاه‌های ذی‌ربط استانی و ملی تقاضا داریم که در این خصوص مساعدت لازم را به عمل آورند.

در ادامه این جلسه، سایر اعضای هیئت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان البرز نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص تکمیل موزه پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار