استاندار قزوین:

قلب گردشگری مذهبی در قزوین توسعه می‌یابد

«اعلایی» گفت: ساماندهی و گسترش زیارتگاه‌های امامزاده حسین، چهارانبیا و امامزاده صالح (ع) به عنوان قلب گردشگری مذهبی و فرهنگی قزوین توسعه می‌یابد.
کد خبر: ۶۷۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳ - 15June 2024

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، «محمد مهدی اعلایی» استاندار قزوین روز شنبه در جریان امضای تفاهم نامه اصلاح و مرمت ۲ زیارتگاه‌ قزوین اظهار داشت: مجموعه دولتخانه صفوی و بقعه چهار انبیا در کنار امام زاده حسین (ع) به عنوان قلب گردشگری مذهبی استان محسوب می شوند که شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی در سفر اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ توجه ویژه ای برای توسعه این فضا داشتند.

وی با بیان اینکه آزادسازی‌هایی در فضاهای اطراف دولتخانه صفوی صورت گرفته است، تصریح کرد: جایگزینی دبیرستان پاسداران با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و انتقال مجموعه ورزشی تختی از جمله اقداماتی است که به منظور فراهم سازی زیرساخت گردشگری انجام شد.

اعلایی با بیان اینکه فضاهای مورد نیاز طرح با هدف تقویت زیرساخت‌ها در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: پس از مطالعات صورت گرفته و تعامل و همکاری بین دستگاهی این فضاها هرچه سریع تر توسعه و ساماندهی خواهند شد.

این مسئول در خصوص مرمت تنها گراندهتل تاریخی به جا مانده در سطح کشور گفت: با گذشت چندسال وقفه مرمت گراندهتل قزوین در سفر ریاست جمهوری مورد اهتمام ویژه قرار گرفت که مجددا با جذب سرمایه‌گذار خصوصی این مرمت آغاز خواهد شد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در قزوین تمام تلاش خود را به کار گرفت تا در گسترش ظرفیت گردشگری این استان گام‌های موثری برداشته شود که امیدواریم دولت‌های بعدی نیز همین روند را ادامه دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار