در زادگاه شهید؛

یادمان سردار شهید «رضا چراغی» رونمایی شد+ تصاویر

یادمان سردار شهید حاج «رضا چراغی» در روستای «ستق» زادگاه این شهید والامقام رونمایی شد.
کد خبر: ۶۷۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳ - 15June 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، یادمان سردار شهید حاج رضا چراغی فرمانده دلاور لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص)، با حضور «اسماعیل کوثری» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و از فرماندهان لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) در دوران دفاع مقدس و همرزمان این شهید والامقام، در روستای «ستق» زادگاه شهید چراغی رونمایی شد.

مهندسی، طراحی و ساخت این یادمان در چهار وجه، در مقابل گلزار شهدای روستای «ستق» صورت گرفته است که در یک وجه آن زیارت شهدا درج شده و وجه دیگر آن نیز به نام ۱۸ شهید روستا «ستق» مزین است. همچنین در وجه دیگر آن نیز اظهارات سردار شهید «محمدابراهیم همت» درباره سردار شهید «رضا چراغی» درج شده و وجه دیگر این یادمان مزین به تصویر این فرمانده شهید است.

یادمان سردار شهید «رضا چراغی» رونمایی شد

یادمان سردار شهید «رضا چراغی» رونمایی شد

یادمان سردار شهید «رضا چراغی» رونمایی شد

سردار شهید رضا چراغی از آبان سال ۱۳۶۱ تا فروردین‌ سال ۱۳۶۲ فرمانده لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) بود که در عملیات «والفجر یک» به شهادت رسید. این شهید والامقام  که ۱۱ بار در طول سال‌های دفاع مقدس مجروح شده بود، از اواسط سال ۱۳۶۰ تا اواخر تیر سال ۱۳۶۱ نیز فرماندهی گردان حمزه را برعهده داشت و در دوران فرماندهی لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) توسط شهید محمدابراهیم همت، قائم‌مقام این لشکر بود. همچنین این شهید والامقام از مهر سال ۱۳۶۱ برای مدت کوتاهی نیز معاون شهید همت در سپاه ۱۱ قدر بود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار