فرمانده قرارگاه شهید کاظمی:

«ماموستا قادری» معنای وحدت‌ بین اهل‌تشیع و تسنن است

سردار «آسیابانی» گفت: وجود این عالم دینی اهل تسنن ماموستا قادری به معنای واقعی کلمه یک ستون وحدت‌ساز بین برادران اهل‌تشیع و تسنن بوده است را باید به فال نیک گرفت.
کد خبر: ۶۷۳۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱ - 15June 2024
ماموستا قادری معنای واقعی کلمه یک ستون وحدت‌ساز بین اهل‌تشیع و تسنن استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار «کوروش آسیابانی» جانشین قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف نزسا و فرمانده قرارگاه شهید کاظمی در جمع خبرنگاران از حاج ماموستا ملاقادر قادری امام‌جمعه محترم پاوه به‌عنوان درخت تنومند باغ وحدت و تکیه‌گاه مستحکم در برابر طوفان‌های مختلف نام برد.
 
وی ضمن تقدیر از خدمات، تلاش‌ها و مجاهدت‌های این عالم فرهیخته در طول خدمت طولانی چهل و پنج ساله در سنگر نماز جمعه پاوه اظهار داشت: وجود این عالم دینی اهل‌سنت که به معنای واقعی کلمه یک ستون وحدت‌ساز بین برادران اهل‌تشیع و تسنن بوده است را باید به فال نیک گرفت.
 
سردار آسیابانی در پایان ضمن برشمردن خصوصیات و خدمات ارزنده ماموستا قادری یادآور شد: از تیرماه ۱۳۵۹ خدمت ایشان در سنگرِ منبر و مسجد برای این عالم وارسته ثمره‌اش وحدت کم‌نظیر در کشور بوده است. 
 
فرمانده قرارگاه شهید کاظمی ضمن اشاره گذشت بیش از چهل‌سال از امامت جمعه ماموستا قادری در پاوه گفت: ماموستا قادری تکیه‌گاه مستحکمی در برابر طوفان‌ها است.
 
ماموستا ملاقادر قادری از علمای وحدت‌گرای اهل‌سنت منطقه کردستان ایران است. در تیرماه ۱۳۵۹ شمسی، از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) به‌عنوان امام‌جمعه‌ی پاوه انتخاب شد. ایشان از اعضای شورای‌عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به‌شمار می‌آید.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار