سرلشکر سلامی در آیین بزرگداشت شهدای پرواز اردیبهشت:

شهید امیرعبداللهیان «دیپلماسی مقاومت» را رونق بخشید

فرمانده کل سپاه گفت: شهید امیر عبداللهیان و همکاران او دست به کار‌های بزرگی زدند و بر اثر اقدامات آن‌ها کارنامه درخشانی در حوزه سیاست خارجی ایران ایجاد شد.
کد خبر: ۶۷۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵ - 15June 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعدازظهر امروز (شنبه) در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت که با عنوان «شهدای پرواز اردیبهشت» در وزارت امور خارجه برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های وزیر شهید «حسین امیرعبداللهیان» اظهار داشت: موقعیت و مقام، امیرعبداللهیان را تغییر نمی‌‎داد.

سرلشکر سلامی

سرلشکر سلامی ادامه داد: شهید امیرعبداللهیان یک شخصیت بسیار جذاب، معیار و الگو داشت که قابلیت تکثیر در وجود و شخصیت کسانی که می‌خواهند در آینده سکاندار سیاست خارجی باشند، دارد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه عظمت و بزرگی یک کشور به عظمت شخصیت‌هایی است که در آن زندگی می‌کنند، افزود: دشمنان ما به دنبال منزوی کردن ملت ما بودند، اما این آرزوی آن‌ها محقق نشد.

وی عنوان کرد: عضویت در پیمان‌های «بریکس» و «شانگهای» و کاهش تنش و رفتار عادلانه با همسایگان از دستاورد‌های دولت سیزدهم و دستگاه دیپلماسی بود.

سرلشکر سلامی گفت: شهید امیرعبداللهیان «دیپلماسی مقاومت» را رونق بخشید. او وزیر خارجه‌ای بود که همانند وزیر خارجه مقاومت عمل و شجاعانه با رهبران مقاومت دیدار می‌کرد. هرگز کلیشه‌های دیپلماتیک در تعاملات سیاست خارجی، او را از ارائه شخصیت مدافع مقاومت بازنمی‌داشت.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: شهید امیرعبداللهیان و همکاران او دست به کار‌های بزرگی زدند و بر اثر اقدامات آن‌ها کارنامه درخشانی در حوزه سیاست خارجی ایران ایجاد شد. حرکت وزارت خارجه حرکت روی مین بود؛ چون دشمنان همه جا را مین‌گذاری کرده بودند.

وی شهید امیرعبداللهیان را «شهیدِ وعده صادق» دانست و افزود: وارد کردن منطق عدالت در سیاست خارجی در حالی که جهان قدرتمند به منطق قدرت اعتقاد دارد از ابتکارات جدید سیاست خارجی ما بود. این منطق به ما مشروعیت سیاسی می‌بخشید.

سرلشکر سلامی در پایان عنوان کرد: امروز ایران کشوری با دامنه‌های تأثیر جهانی است که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را از معادلات جهانی کنار بگذارد. ایران به برکت تلاش و مجاهدت‌های همه شما عزیزان، قوی است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار