فرمانده کل ارتش:

عرصه فداکاری محدود به جبهه و جنگ نیست

سرلشکر «موسوی» گفت: هر جا نیاز باشد برای منظور و هدفی بالاتر، از خود و داشته‌هایمان بگذریم مصداق بارز فداکاری است.
کد خبر: ۶۷۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳ - 15June 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش در مراسم گرامیداشت سالروز اعطای نشان فداکاری فرماندهی معظم کل قوا به ارتش و یادواره ۱۱۸۴ شهید دانش‌آموخته دانشگاه افسری امام علی (ع) که عصر امروز (شنبه) در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: سالروز اعطای پرچم و نشان فداکاری به دانشگاه افسری امام علی (ع) را خدمت همه خانواده‌های محترم شهدا تبریک و تهنیت می‌کنم.

عرصه فداکاری محدود به جبهه و جنگ نیست

امیر سرلشکر موسوی ادامه داد: فداکاری صفتی است که در همه جوامع و فرهنگ‌ها در طول تاریخ و پهنه جغرافیا به عنوان یک ویژگی برجسته و مورد تحسین شناخته شده است.

فرمانده کل ارتش افزود: انسان‌های فداکاری کسانی هستند که جان، مال، آسایش و زندگی خود را برای ارزش‌های والا، همنوعان، ملت و ناموس ملت فدا می‌کنند.

وی گفت: برجسته‌ترین فداکاران، آن عزیزانی هستند که جان خود را برای دیگران فدا می‌کنند و این دانشگاه افتخار دارد که ۱۱۸۴ شهید از این قافله در دامان پر برکت خود پرورش داده است؛ به همین افتخار، فرمانده معظم کل قوا پرچم و نشان فداکاری را به این دانشگاه اعطا کرده‌اند.

امیر سرلشکر موسوی با تاکید بر اینکه فداکاری منحصر به بذل جان نیست، گفت: آنانی در راه ارزش‌ها جنگیدند و به افتخار جانبازی نائل شدند و آنانی که در زندان‌های مخوف بعثی عزت ایران را حفظ کردند، پرچمداران فداکاری هستند.

فرمانده کل ارتش افزود: رزمندگانی که در جبهه‌های نبرد سلاح در دست در مقابل دشمنان این آب و خاک ایستادند و فرماندهانی که جان، عمر، علم، هنر، تجربه و سلامتی خود را برای ایستادگی، دفاع و پیروزی تقدیم کردند، صاحبان نشان فداکاری هستند.

وی اضافه کرد: اگرچه میدان اصلی فداکاری جبهه و جنگ است، اما فداکاری محدود به جبهه و جنگ نیست؛ هر جا نیار باشد، برای منظور و هدفی بالاتر، همنوع و مردم خود از خود و داشته‌های خود بگذریم، فداکاری است.

سرلشکر موسوی افزود: آن جوانان برومند و مردان بزرگی که از همه راه‌های ادامه زندگی راه سربازی را انتخاب کردند و از شهر، دیار، خانه و خانواده و نزدیکان خود گذشتند و در مرزها، آسمان‌ها و فراز قله‌ها از کیان کشور حراست می‌کنند، جزو فداکاران هستند که در قلب‌های شجاع و صبور آنها نشان فداکاری موج می‌زند.

وی یادآور شد: خانواده‌های صبور، فهیم و کم‌نظیر این عزیزان که با درک عمیق از جایگاه مردان خود جای خالی آنها و دوری آنها را تحمل می‌کنند و بار سنگین زندگی را به تنهایی به دوش می‌کشند و با بردباری رنج دوری از خانواده و نزدیکان را برای همراهی با مردان خود به جان خریدند، ستاره‌های درخشان فداکاری هستند.

سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: اعطای نشان فداکاری که علاوه بر پاسداشت ایثارگری‌ها و رشادت‌های این عزیزان است، یادآور این است که هر کس به این راه قدم می‌گذارد و به این لباس ملبس می‌شود به صف عشاق فداکاری پیوسته است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار