معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور:

مهندسان در دفاع مقدس با اقدامات خود نوآوری در علم مهندسی خلق کردند

«جمالی نژاد» با بیان اینکه وقتی که اقدامات مهندسی در دفاع مقدس را بررسی می‌کنیم، جنگی مهندسی در برابر سلاح‌های دشمن، موانع‌های طبیعی و… را مشاهده خواهیم کرد، گفت: مهندسان در دفاع مقدس با اقدامات خود نوآوری در علم مهندسی خلق کردند.
کد خبر: ۶۷۳۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۴ - 15June 2024
مهندسان در دفاع مقدس با اقدامات خود نوآوری در علم مهندسی خلق کردندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «مهدی جمالی نژاد» معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور امروز، ۲۶ خرداد در یادواره شهدای مهندس استان فارس اظهارداشت: از انقلاب اسلامی تا کنون همواره دو شاخصه را در خصوص اراده خصمانه دشمن مشاهده کردیم که طی این چندین سال به تضعیف انقلاب اقدام کردند و در مقابل، پا فشاری مردم کشورمان در حفظ انقلاب قرار داشت که هر دو مورد روز به روز پر رنگ‌تر شد.
 
وی افزود: در این تقابل بین مردم و دشمنان، استمرار و پیروزی در جناح حق را شاهد بودیم و خواهیم بود که استمرار و استحکام همه‌ای پیروزی‌ها در ویژگی اقتدار با سه مولفه مهم خلاصه شده است.
 
جمالی نژاد با بیان اینکه «اقتدار» مهم‌ترین عامل حفظ نظام بوده است، تاکید کرد: قدرت خدادادی از جمله مراتع و منطقه جغرافیایی، قدرت نظامی شامل فن آوری‌های نوین، موشک‌ها از جمله مولفه‌های اقتدار است، اما کافی نیست بنابراین می‌توان گفت که در کنار آن ها، قدرت گفتمانی است که به مابقی شاخصه‌ها استحکام می‌بخشد.
 
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با تاکید بر اینکه قدرت گفتمان، مولفه‌هایی را همچون استکبار ستیزی، مقاومت و… را فراتر از مرز‌های ایران نهادینه کرد، ادامه داد: قدرت گفتمان بود که پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران را رقم زد و شاهد این موضوع بودیم که مردم مدیریت دفاع مقدس را بر عهده گرفتند بدون آنکه تجربه‌ای در باب نظامی گری داشته باشد، اما با ابزار‌های بسیار ساده توانستند خرمشهر را آزاد کنند و همچنین مردم از رودخانه وحشی اروند رود عبور کردند. 
 
این مقام مسئول با اشاره به سرآمدی مردم کشورمان در اکثر عرصه‌های مهم، اظهار کرد: مهندسی در نیرو‌های مسلح تا قبل از انقلاب اسلامی امری فرعی بود و توجهی وجود نداشت، اما در امورات ابتدایی همچون ایجاد خاکریز و سنگر سازی و دیگر موضوعات مهندسی رزمی دفاع مقدس، شاهد حضور مردم بودیم.
 
وی با بیان اینکه وقتی که اقدامات مهندسی در دفاع مقدس را بررسی می‌کنیم، جنگی مهندسی در برابر سلاح‌های دشمن، موانع‌های طبیعی و… را مشاهده خواهیم کرد، ادامه داد: مهندسان در دفاع مقدس با اقدامات خود نوآوری در علم مهندسی خلق کردند و خون شهدا جریان دارد چراکه اکنون رزمندگان دفاع مقدس بدون گوشه نشینی، امروز در روستا‌ها مشغول خدمت جهادی هستند. 
 
جمالی نژاد گسترش گفتمان ارزشمند انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و افزود: با وحدت همه آحاد مردم و قرارگیری همه مسائل در کنار هم، گفتمان ایران قوی را که شهید آیت الله رئیسی بنیان گذار آن بود، محقق می‌شود.
 
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در پایان سخنان خود با اشاره به در پیش رو بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بر حضور پرشور مردم در این رویداد مهم سیاسی کشورمان تاکید کرد تا با انتخاب فردی اصلح، راه شهید آیت الله رئیسی و شهدای خدمت ادامه داشته باشد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار