وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

آستان قدس رضوی حامی برنامه‌های سلامت محور است

عین‌اللهی گفت: آستان قدس رضوی از برنامه‌های سلامت‌محور حمایت می‌کند که بابت حمایت‌های صورت گرفته قدردان تلاش‌های تولیت آستان قدس رضوی هستیم.
کد خبر: ۶۷۳۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۸ - 16June 2024

آستان قدس رضوی حامی برنامه‌های سلامت محور استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته در دیدار روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد، اظهار داشت: جمع حاضر در سه سال اخیر شبانه‌روزی تلاش کردند و طبق تاکید شهید آیت‌الله رئیسی در دولت مردمی سیزدهم از ظرفیت نیرو‌های توانمند، دانشمند، باتجربه و انقلابی استفاده شد.

وی تصریح کرد: در طول این سال‌ها حمایت تولیت آستان قدس رضوی را از برنامه‌های سلامت‌محور داشتیم و بابت حمایت‌های صورت گرفته در حوزه‌های بهداشت، درمان و دارو از حجت‌الاسلام مروی تشکر می‌کنیم؛ همچنین باید به این نکته اذعان داشت که در ایام بحران کرونا هم چندین ایستگاه واکسیناسیون در حرم مطهر رضوی فعال بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم روزانه شاهد فوت ۷۰۰ کرونایی و ابتلای ۵ هزار نفر به کووید بودیم، خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا حرم مطهر رضوی ۲.۵ ماه تعطیل شد که برای همه ما سخت بود و جا دارد که بابت همکاری تولیت آستان قدس رضوی در این خصوص تشکر کنیم.

عین‌اللهی افزود: کار‌ها و خدمات زیادی با حمایت شهید آیت‌الله رئیسی و تلاش شبانه‌روزی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور انجام شد و ظرف مدت سه ماه روند صعودی کرونا نزولی شد و آمار فوتی به صفر رسید.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه گسترش خدمات درمانی ۱۷ هزار تخت بیمارستانی افتتاح شد، گفت: قرار بود که تا سال آینده که زمان قانونی اتمام کار دولت سیزدهم بود ۹ هزار تخت دیگر فعال شود که اتفاق تلخ ورزقان به‌وقوع پیوست، اما از آنجایی که بر خدمت تا آخرین روز کاری تاکید داشتیم هزار تخت دیگر را آماده افتتاح کردیم و این تخت‌ها تا ۲ هفته دیگر فعال می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: همچنین در طی این سه سال دو هزار و ۷۰۰ مرکز بهداشتی و ۳۸۰ دستگاه پیشرفته فعال شد و دو هزار و ۸۰۰ هیات علمی جدید جذب و به‌کارگیری شدند؛ همچنین باید به خدمات بیمه رایگان پنج دهک اول جامعه و درمان رایگان کودکان زیر هفت سال هم اشاره کرد، آن هم‌در شرایطی که در غزه کودکان بی‌گناه به شهادت می‌رسند.

عین‌اللهی تصریح کرد: در حوزه تولید و دانش‌بنیان‌ها از ۷۰۰ شرکت به هزار و ۵۰۰ شرکت افزایش پیدا کرد. همچنین ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی و ۹۰ درصد دارو‌ها در داخل کشور تولید شد؛ همچنین در حوزه درمان ناباروری و تربیت نیروی متخصص و فلوشیپ هم کار‌های بسیار خوبی انجام شده است.

وی تاکید کرد: درست است که فرمانده از جمع ما رفته، اما با تأسی از امام رضا علیه‌السلام و پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی این راه پرافتخار شهدای خدمت به‌خصوص شهید آیت‌الله رئیسی را با قوت ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار