رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمین:

پاسداشت مکارم اخلاق به ویژه در ایام انتخابات ضرورت دارد

حجت الاسلام «اسدزاده» گفت: فرهنگ اسلامی سرآمد اخلاق است و پاسداشت مکارم اخلاق به ویژه در ایام انتخابات ضرورت دارد.
کد خبر: ۶۷۳۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱ - 16June 2024

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، حجت الاسلام «عظیم اسدزاده» امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمین روز گذشته (شنبه) در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمین با بیان اینکه فرهنگ اسلامی سرآمد اخلاق است، اظهار داشت: پاسداشت مکارم الاخلاق به ویژه در ایام انتخابات ضرورت دارد، کوتاهی و بی‌توجهی به این موضوع موجب می‌شود دشمن آن را نقطه ضعف نظام دانسته و از آن سو استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه موضوع عفاف و حجاب از جمله اولویت‌های مهم و اصلی در شهرستان نمین است، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها در این خصوص تکالیف سازمانی دارند و باید برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در این حوزه را به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ارائه دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمین بیان کرد: موضوع عفاف و حجاب به عنوان یک واجب شرعی و قانونی است و طرح نور یک طرح صرفاً سلبی نیست بلکه طرحی فرهنگی است که باید همه دستگاه‌ها با بهره‌گیری از ابزار‌های مختلف و با تمام توان به اجرای آن کمک کنند.

حجت الاسلام اسدزاده بر لزوم عملی بودن جلسات تاکید کرد و گفت: جلسات نباید شعاری باشد بلکه باید خروجی و اثرگذاری خوبی داشته باشد و باید از کلی گویی جلسات خارج و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را ریشه‌یابی کرد.

مرتضی بالار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نمین هم با تسلیت درگذشت رئیس جمهور شهید افزود: امروز بحث مشارکت حداکثری در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بسیار مهم و تأثیر گذار است و انتشار خدمات دولت شهید رئیسی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند در افزایش حضور اقشار مختلف در انتخابات اثر گذار باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمین با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ و زندگی دینی در سطح جامعه خاطرنشان کرد: ریشه ایمان حیا است حجاب و عفاف به عنوان یک فریضه الهی و اسلامی باید در همه لحظات فردی و اجتماعی مورد توجه افراد باشد و اگر عفت و حیا در جامعه کمرنگ شده و فرد دست به هر کاری می‌زند علت آن در عدم خدا باوری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها