رئیس دانشگاه امیرالمؤمنین (ع) اصفهان:

۷۵۰ نفر امسال در اردوی «راهیان خمینی عاشقان حسینی» شرکت کردند

سردار «سرور» با اشاره به برنامه‌های فرهنگی است دانشگاه در یک ماه گذشته، گفت: ۷۵۰ نفر امسال در اردوی «زائران خمینی، عاشقان حسینی» شرکت کردند.
کد خبر: ۶۷۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۴ - 16June 2024

۷۵۰ نفر امسال در اردوی «راهیان خمینی عاشقان حسینی» شرکت کردندبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، سردار «مهدی سرور»رئیس دانشگاه امیرالمؤمنین (ع) اصفهان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حرکت کاروان دوی امدادی عاشقان حسینی زائران خمینی اظهار داشت: این کاروان حرکت خود را از سال ۱۳۷۲ آغاز کرده که به جز وقفه پنج‌ساله (هم‌زمانی با ماه مبارک رمضان و دو سال کرونا) همه ساله به مناسبت ارتحال بنیان‌گذار انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه امیرالمؤمنین (ع) اصفهان افزود: بیست و ششمین رزمایش بزرگ فرهنگی معنوی کاروان دوی امدادی عاشقان حسینی زائران خمینی امسال از دهم تا ۱۴ خرداد در قالب ۷۵۰ نفر از فراگیران و دانشجویان ادوار مختلف به همراه برخی یگان‌های هوا و فضا برگزار شد که از دانشکده شهید محلاتی لشکر ۱۴ گروه موشکی ۱۵ خرداد حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) و ۳۱ رده‌های مختلف سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) نیز در این کاروان حضور داشتند و به‌صورت جمعی حرکت کردند.

وی از شهادت پنج نفر از جمع کاروان سال گذشته خبر داد و گفت: این پنج نفر از شهدای فراجا بودند، از مرکز آموزشی شهید بهشتی نیز در سانحه تروریستی سروان به شهادت رسیدند، ۳۰ نفر از کاروانیان ادوار گذشته به شهادت رسیده‌اند. هر کدام از اتوبوس‌ها و خودروهای این کاروان نیز به نام یکی از شهدای ادوار گذشته حرکت می‌کردند.

سرور ادامه داد: این کاروان ۶۱۴ کیلومتر مسافت از چهار استان اصفهان، مرکزی، قم و تهران با عبور از بیش از ۴۵ شهر و روستا و ۱۵ شهرستان شامل اصفهان، درچه، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، شاهین‌شهر، نطنز، بادرود و نهایتاً قم و تهران را طی کردند.

وی به برنامه‌های فرهنگی و معنوی کاروان عاشقان حسینی زائران خمینی اشاره کرد و افزود: کاروان بعد از چهار روز دویدن به محضر رهبر معظم انقلاب شرفیاب شدند و سپس در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) شرکت کردند در طول مسیر نیز در ۶۰ گلزار شهدای گمنام از یک شهید گمنام در یک روستا تا گلزار شهدای بزرگ مثل شهر کاشان و قم و بهشت‌زهرا (س) حضور پیدا کرده و عطرافشانی و غبارروبی کردند.

سرور دیدار با ۱۳۰ خانواده شهد را از جمله برنامه‌های طول مسیر برشمرد که تهیه لوح تقدیر و برآورد ظرفیت منزل شهید و تعداد افرادی که در منزل هر شهید حضور پیدا می‌کنند از دو ماه قبل هماهنگ و برنامه‌ریزی‌شده بود.

وی با اشاره به دستورالعمل کاروان خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلفی برای طول مسیر از قبل هماهنگ و برنامه‌ریزی‌شده بود از جمله ختم ۱۴ میلیون صلوات و ۱۱۴ ختم قرآن کریم که سهم روزانه تعداد صلوات و آیات و سورهایی که هر فرد باید تلاوت کند از قبل تعیین و بین افراد تقسیم می‌شد.

رئیس دانشگاه امیرالمؤمنین (ع) اصفهان ادامه داد: دیدار با علما، زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) شرکت در دو نمازجمعه شهرهای کاشان و آران و بیدگل در روز یازدهم خرداد و حضور در مسجد مقدس جمکران به میزبانی تولیت مسجد مقدس را از جمله برنامه‌های کاروان عاشقان حسینی زائران خمینی بود.

وی به طرح علم‌داران خمینی اشاره کرد و افزود: امسال در طرح علم‌داران خمینی که لبیک به فرمان جهاد تبیین رهبر معظم انقلاب است تعدادی از پیش‌کسوتان را همراه داشتیم در مدت چهار شب در هر مسجد یا تکیه‌ای که در طول مسیر حضور پیدا می‌کردیم این پیش‌کسوتان با نمازگزاران ارتباط برقرار کرده و روشنگری می‌کردند.

سرور ادامه داد: اتفاق مبارک دیگری که امسال در اصفهان انجام شد شرکت در مسابقات پنج‌گانه دوجانبه بین سازمان‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و کشور روسیه بود. مسابقات پنج‌گانه یکی از مسابقات فارغ از حوزه نظامی است که کشور روسیه جزو رنکینگ اول تا سوم جهان است و با دعوتی که از یکی از سازمان‌های نیروهای مسلح صورت گرفت از ۳۱ اردیبهشت تا ۷خردادماه سال جاری در مجموعه دانشگاه امیرالمؤمنین برگزار شد که نتایج خوبی داشت. مرحله دوم نیز از ششم تا هفدهم در کشور روسیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها