نماینده ولی فقیه در گلستان:

شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و ملی است

آیت الله نورمفیدی گفت: شرکت در انتخابات هم یک وظیفه شرعی و هم یک وظیفه ملی است و به فرموده پیامبر(ص) همه انسان ها یک مسئولیت و تکلیفی بر عهده دارند و نمی‌توانند بی تفاوت باشند.
کد خبر: ۶۷۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱ - 17June 2024

شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و ملی است/ مسئله فلسطین و غزه مشکل امروز جهان بشریت

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گلستان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» صبح امروز دوشنبه ۲۸ خرداد در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مصلی وحدت گرگان با تبریک این روز و با اشاره به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در هشتم تیرماه، اظهار داشت: شرکت در انتخابات هم یک وظیفه شرعی و هم یک وظیفه ملی است و به فرموده پیامبر(ص) همه انسان ها یک مسئولیت و تکلیفی بر عهده دارند و نمی توانند بی تفاوت باشند.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: انتخابات یک مسئله مهمی است و مسئله ساده ای نیست، مسئله کشوری و عمومی و حتی جهانی است و دنیا در حال نگاه کردن است که مردم چقدر شرکت می‌کنند.

وی با تاکید بر شرکت همه مردم در این وظیفه شرعی و ملی، گفت: حتی کسانی که با انقلاب میانه ای ندارند ولی کشورشان را دوست دارند، برای تقویت کشورشان در انتخابات شرکت کنند.

آیت الله نورمفیدی اظهار امیدواری کرد: همه مردم با احساس تکلیف و وظیفه شرعی و ملی حضور گسترده‌ای در انتخابات داشته باشند و به دنیا نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه مشکل جهان اسلام مشکل غزه و فلسطین است، گفت: مسئله غزه و فلسطین و این جنایات علیه مردم غزه فقط مربوط به آنها نیست بلکه این جنایات علیه همه امت اسلامی است و این را باید بفهمیم.

امام جمعه گرگان اظهارداشت: ما مسلمانان امت واحده و امت پیامبر(ص) و عضو یک خانواده هستیم و آنچه را که بر روی مردم مظلوم فلسطین، غزه و رفح می‌آید برای ما هم است و آثار سوء‌اش به ما هم می‌خورد.

وی افزود: مشکل امروز جهان اسلام بلکه جهان بشریت مسئله فلسطین و غزه است و ای‌کاش فریاد سه میلیون مسلمان در حج بر علیه اسرائیل و آمریکا بلند می‌شد.

وی با اشاره به پیشنهاد ایران برای برگزاری نشست سازمان همکاری‌های اسلامی برای مسائل غزه و تشکر از فعال بودن سازمان دیپلماسی کشور در این زمینه، اظهار امیدواری کرد: با تصمیم جدی همه کشورهای اسلامی در این نشست، خداوند هر چه زودتر جهان و بشریت و به خصوص کشورهای اسلامی را از شر اسرائیل و اربابش آمریکا نجات دهد.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار