کابینه جنگ رژیم صهیونیستی منحل شد

تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که امروز بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی کابینه جنگ را منحل کرد.
کد خبر: ۶۷۳۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹ - 17June 2024

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی منحل شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو کابینه جنگ را منحل کرد.

بر اساس این گزارش، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از درخواست وزیر امنیت داخلی ایتماربن‌گویر برای پیوستن به کابینه جنگ، به وزرای کابینه خود ابلاغ کرد که این کابینه را منحل کرده است.

بنی‌گانتس از اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به همراه گادی آیزنکوت رئیس اسبق ستاد کل ارتش اشغالگر، یکشنبه هفته پیش (20 خرداد) با بیان این‌که شخص بنیامین نتانیاهو مانع پیشرفت در جنگ و حرکت به سوی پیروزی است، گفت که دیگر به همکاری با وی ادامه نمی‌دهد و از عضویت در این کابینه اضطراری استعفا کرد.رسانه‌ها و مقامات اسرائیلی استعفای این دو مقام از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی را اقدامی منفی و به ضرر تل‌آویو در جنگ کنونی علیه غزه توصیف کردند.

چند روز پس از عملیات طوفان‌الاقصی در هفتم اکتبر سال گذشته (15 مهر)، رژیم صهیونیستی از تشکیل «کابینه اضطراری» برای مدیریت جنگ با غزه با مشارکت بنی گانتس وزیر جنگ سابق و رئیس حزب «اردوگاه ملی» و نخست وزیر این رژیم خبر داد تا از این طریق جنگ علیه حماس را مدیریت کند.

به باور تحلیلگران، درست است که خروج گانتس از کابینه اضطراری تهدیدی مستقیم برای سقوط کابینه اصلی اسرائیل نبود، اما این استعفا وابستگی نتانیاهو به افراط‌گرایان را افزایش می‌داد. کسانی که نه تنها پایانی برای جنگ غزه نمی‌بینند که از تشدید دامنه درگیری با حزب الله در جنوب لبنان حمایت می‌کنند. امری که تحقق آتش‌بس یا تبادل اسرا را به حاشیه می‌راند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار