مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

قربانی کردن در منا، مقدمه رسیدن به غدیر است

در پیام سردار مرادحاجتی آمده است: عید قربان روزی است که انسان در برابر معبود و معشوق حقیقی، به هیچ بودن چیزهای دیگر اعتراف می‌کند. غیر را فدای دوست می‌کند تا ایمان و عمل به هم آمیزد و او را به حقیقت تقوا و تسلیم برساند.
کد خبر: ۶۷۳۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹ - 17June 2024

قربانی کردن در منا، مقدمه رسیدن به غدیر استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خوزستان، سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز با صدور پیامی عید سعید قربان را به مسلمانان جهان تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

لَبَیک اللهُم لَبَیک، لَبَیکَ لا شَریکَ لَکَ لَبَیک، اِنَّ الحَمدُ و النِّعمه لَکَ و المُلک، لا شَریکَ لَکَ لَبَیک

روز دهم ماه ذی‌الحجه مصادف با عید قربان از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان، یادآور فداکاری و سربلندی حضرت ابراهیم (ع) در آزمایش الهی و ذبح عزیزترین فرد زندگی مادی، یعنی فرزندش است.

عید قربان، روز اثبات تسلیم و بندگی است. روزی که انسان در برابر معبود و معشوق حقیقی، به هیچ بودن چیزهای دیگر اعتراف می‌کند. غیر را فدای دوست می‌کند تا ایمان و عمل به هم آمیزد و او را به حقیقت تقوا و تسلیم برساند.

امام حسین(ع) در منا شرکت نداشت ولی قربانی آن حضرت، در پیشگاه پروردگار به قدری باارزش است که او و فرزندان و یاران او را وارث اسرار منا و عرفات کرد. قربانی کردن در منا، مقدمه رسیدن به غدیر است. اگر هواهای نفسانی در منا قربانی نشود، در غدیر خم، تسلیم حق شدن مشکل است.

اینجانب عید سعید و خجسته قربان و آغاز دهه امامت و ولایت را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تمامی مسلمانان جهان به ویژه مردم مومن و ولایتمدار استان خوزستان تبریک و تهنیت عرض نموده، از خداوند متعال توفیق همگان را در سایه بهره‌مندی از آموزه‌های اهل بیت (علیهم السلام) و فیوضات معنوی این اعیاد باشکوه مسالت دارم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار