رهایی زندانی محکوم به قصاص پس از ۱۳ سال همزمان با عید سعید قربان در استان هرمزگان

«قهرمانی» از آزادی یک نفر از زندانیان محکوم به قصاص همزمان با عید سعید قربان خبر داد.
کد خبر: ۶۷۳۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰ - 17June 2024

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان،«مجتبی قهرمانی» رئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادی یک نفر از زندانیان محکوم به قصاص همزمان با عید سعید قربان خبر داد.

وی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: این محکوم به جرم قتل عمد پس از ۱۳ سال حبس، منتظر اجرای حکم قصاص بود که در نتیجه تلاش سرپرست و قضات اجرای احکام دادسرای مرکز استان هرمزگان و اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس، در پی برگزاری جلسات متعدد صلح و سازش، خوشبختانه همزمان با عید سعید قربان، اولیای دم با استناد به عفو و رأفت اسلامی، رضایت خود را اعلام کردند و به این زندانی، حیاتی دوباره بخشیدند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین گذشت و ایثار اولیای دم در این پرونده را اقدامی درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال و در تبعیت از سیره نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه معصومین (علیهم السلام) برشمرد و از تلاش و کوشش مسئولین قضایی و اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس برای ایجاد مصالحه، قدردانی کرد.

قهرمانی با اشاره به تأکیدات مؤکد و نگاه ویژه رئیس قوه قضاییه در خصوص لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در پرونده‌های قضایی به مناسبت های مختلف از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی و شورا‌های حل اختلاف به منظور ترویج و توسعه این فرهنگ اسلامی در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای برنامه های راهبردی دادگستری استان هرمزگان در سال ۱۴۰۳، اجرای شیوه نامه نحوه مشارکت مردم برای پیگیری صلح در پرونده‌های قضایی پیگیری می شود و بر این اساس، کارگروه‌های استانی و شهرستانی پیگیری صلح و سازش در این پرونده‌ها فعالیت خود را به صورت تخصصی و گسترده ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها