صنعا:

اقدامات انسان‌دوستانه، پوشش آمریکا برای جاسوسی است

عضو شورای سیاسی عالی یمن با اشاره به سوء استفاده آمریکا از عناوین انسان‌دوستانه برای جاسوسی، گفت صنعا ادله محکمی دارد که جنایات شبکه جاسوسی وابسته به واشنگتن را ثابت می‌کند.
کد خبر: ۶۷۳۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۸ - 17June 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد علی الحوثی» عضو شورای سیاسی عالی یمن امروز دوشنبه تأکید کرد که بیانیه آمریکا و چند کشور غربی درباره انهدام باند جاسوسی متعلق به این کشور‌ها در یمن، نشانه ضعف و ورشکستگی آنان است. شبکه خبری المسیره به نقل از الحوثی گزارش داد: آمریکا از اقدامات انسان‌دوستانه به عنوان پوششی برای جاسوسی استفاده می‌کند و کشور‌هایی که این بیانیه را صادر کردند، اجازه نمی‌دهند چنین باندی در داخل آنها فعالیت کند. وی همچنین گفت: «ما ادله محکمی دارد که جنایات این شبکه جاسوسی آمریکایی را ثابت می‌کند و آماده هستیم آن را در اختیار طرف ثالث قرار دهیم».

اقدامات انسان‌دوستانه، پوشش آمریکا برای جاسوسی است

این سیاستمدار یمنی خاطر نشان کرد: «ما موضعی نسبت به کارکنان نهاد‌های بین‌المللی نداریم، ولی استفاده آمریکا از جاسوسان خود را در قالب چنین پوششهایی، محکوم می‌کنیم». الحوثی در پایان از سازمان ملل و نهاد‌های وابسته به آن خواست که نسبت به اقدامات غیر موجهی توضیح دهد که نشان می‌دهد به منشور آن هیچ پایبندی ندارد.

سرویس‌های امنیتی یمن دوشنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای، از بازداشت یک شبکه جاسوسی مرتبط با آمریکا و رژیم صهیونیستی در این کشور خبر دادند. به گفته این نهاد، اعضای این شبکه، اقدامات جاسوسی و مخرب در نهاد‌های دولتی و غیر دولتی یمن انجام می‌داده‌اند و مستقیما با سازمان جاسوسی سیا در ارتباط بوده‌اند. به گفته این سرویسها، پس از انتقال سفارت آمریکا از صنعا، عناصر این شبکه با پوشش نهاد‌های بین‌المللی، به اقدامات تخریبی خود ادامه می‌دادند.

 این شبکه شماری از شخصیت‌های یمنی را جذب کرده بود؛ به ویژه اقتصاددانان، مالکان شرکت‌های نفتی و تجاری و آنان را به سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل وصل کرده بود. شبکه مذکور همچنین بخش‌های کشاورزی، درمانی، آموزشی، مذهبی را هدف قرار می‌داد و اعضای آن، اطلاعاتی درباره بودجه و سیاست‌های کلان دولت صنعا گردآوری می‌کردند. ننهاد‌های امنیتی یمن همچنین خبر دادند که این شبکه، تمامی اقدامات نظامی و توانمندی‌های راهبردی یمن را رصد می‌کردند و هر اقدامی انجام می‌داد تا اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی محقق شود.

انتهای پیام/۹۵۵

برچسب ها: یمن ، صنعا ، اسرائیل ، جاسوس ، نفت
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار