مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی تأکید کرد؛

لزوم استفاده از روش‌های علمی و نوآورانه در تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها

سرهنگ «فلاحی» بر لزوم استفاده از روش‌های علمی و نوآورانه در تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: تبیین حماسه دفاع مقدس روحیه اعتماد به نفس را در جوانان تقویت و این توطئه دشمن را در جنگ ترکیبی ناکام خواهد گذاشت.
کد خبر: ۶۷۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹ - 17June 2024

ییبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، جلسه هم‌اندیشی راهکارهای اثرگذاری و پیشرفت درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها با حضور معاونین آموزشی دانشگاه‌های استان خراسان جنوبی و سرهنگ «فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در این جلسه اظهار داشت: رژیم بعثی عراق با همراهی استکبار جهانی در سالهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی به تصور نابسامانی اوضاع داخلی به مرزهای ما هجوم آورد، اما با مجاهدت مردم و ایثارگری رزمندگان اسلام مواجه شدند.

سرهنگ فلاحی هشت سال دفاع مقدس را نمایش روحیه مقاومت و پایداری ملت ایران و الگوی ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمن دانست و بیان داشت: تا قبل از دفاع مقدس از ابتدای قرن نوزدهم در هر جنگی که بر ملت ایران تحمیل شده بود بخشی از خاک کشورمان جدا شده ولی در هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک وطن را هم به دشمن ندادیم.

وی بر لزوم آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان جوان و آینده‌ساز با ارزش‌های ایثار و مقاومت، تعهد و اخلاص تأکید کرد و افزود: این مهم در بستر ارایه‌ درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس به مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه‌ها میسر می‌شود و مجموعه‌ی دست‌اندرکاران دانشگاهی باید نسبت به این رسالت مهم اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی یکی از رسالت‌های مهم در مقطع کنونی را ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت دانست و تصریح کرد: مردم، مسئولان و نخبگان باید فرهنگ ایثار و شهادت را به صورت علمی و کاربردی برای همگان تبیین کنند تا به این صورت شاهد ترویج این فرهنگ باشیم.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه اساتید درس دفاع مقدس و مقاومت برای اینکه در ارائه این درس موفق باشند باید از روش‌های علمی و نوآورانه استفاده کنند، تبیین کرد: هدف از تدريس درس آشنايی با مبانی فرهنگ دفاع مقدس در دانشگاه‌ها از بين بردن فاصله بين نسل گذشته و حال و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به جوانان است.

وی متذکر شد: امپراطوری رسانه‌ای نظام سلطه با ترویج فرهنگ غرب، بزرگنمایی مشکلات و کوچک جلوه دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی، به دنبال جذب دانشجویان و جامعه نخبگان است که تبیین حماسه دفاع مقدس روحیه اعتماد به نفس را در جوانان تقویت و این توطئه دشمن را در جنگ ترکیبی ناکام خواهد گذاشت.

در پایان این جلسه مقرر گردید؛ لیست کلیه اساتید دارای مجوز به تمامی دانشگاه‌ها ارسال گردد تا از ظرفیت تمامی اساتید استفاده شود، همچنین ارزشیابی اساتید علاوه بر سامانه گلستان، توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان صورت گیرد و پایان هر ترم عملکرد اساتید مورد بررسی قرار گیرد.

کارگاه توانمندسازی اساتید در بازه زمانی ۱۸ شهریور تا ۲۳ شهریور به میزبانی دانشگاه بیرجند برگزار و کارگاه‌های آموزشی نیز با همکاری معاونت آموزشی دانشگاه‌ها با موضوعات «جهاد تبیین» برگزار شود.

همچنین جهت رفع مشکل کد استادی جهت تدریس در برخی دانشگاه‌ها، پیگیری لازم از طرف معاونت آموزش و تحقیقات و معاونین آموزشی دانشگاه‌ها با مرکز صورت گیرد و همچنین ظرفیت کلاس‌های تدریس در حد امکان کاهش یابد (بیشتر از ۴۰ دانشجو نباشد).

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار