در سایه‌سار عاشقی «جوینده یابنده است»

شهید «حسین جوینده» در لیله الرغائب شب آرزو‌ها به آرزویش رسید و در آسمان زیبای شهادت بال گشود تا عطر شهادت زودتر از بهار هوای سنگین روزمرگی شهر را آسمانی کند.
کد خبر: ۶۷۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳ - 18June 2024

در سایه‌سار عاشقی «جوینده یابنده است»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ دوم پاسدار «حسین جوینده» از مربیان ارشد آموزشی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) بود که در اسفندماه ۹۷ حین انجام مأموریت آموزشی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

حسین جوینده مربی دانشگاه امام حسین (ع) سپاه پاسداران، مدال افتخار شهادت را از سید و سالار شهیدان دریافت کرد تا به دانشجویان و همرزمان خویش ثابت کند برای شاگردان مکتب امام حسین (ع) راهی جز شهادت زیبنده نیست.

وی در لیله الرغائب، شب آرزو‌ها به آرزویش رسید و در آسمان زیبای شهادت بال گشود تا عطر شهادت زودتر از بهار هوای سنگین روزمرگی شهر را آسمانی کند.

گویا رسم است، شهادت‌نامه عشاق در اربعین و کربلای حسینی امضاء شود و شهید حسین جوینده نیز یکی از این عشاق بود که در اربعین حسینی سال ۹۷ در مسیر عشق گام برداشته بود و در کسب مدال شهادت از هم‌نسلان خود سبقت گرفت.

پدر شهید در روایتی می‌گوید: در فصل تابستان پس از تعطیلی مدارس، معمولاً با نیرو‌های بسیجی همراه می‌شد و در رنگ‌آمیزی مدارس، تمیز کردن مدارس و دیگر کار‌های جهادی با آنها همکاری می‌کرد و در کنار آن، فراگیری فنون مختلف مانند لوله‌کشی، گازکشی و دیگر کار‌ها را هم دنبال می‌کرد.

 حسین آرزو داشت که به شهدا ملحق شود و این آرزو را با شیوه و بیانی مناسب برای ما بروز می‌داد و طوری مطرح می‌کرد تا ناراحت نشویم.

در وصیتنامه‌اش مانند دیگر شهدا به نکاتی همچون توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و حفظ حجاب بانوان سفارش و تأکید کرده بود.

حین آموزش به نیروهایش همیشه در ورود به میدان پیشگام بود؛ به‌عنوان مثال اگر نیرو‌ها قرار بود از چند متر لجن‌زار عبور کنند، حسین در ابتدا خودش به‌عنوان فرمانده وارد میدان می‌شد و از لجن‌زار عبور می‌کرد بعد نیروهایش را صدا می‌زد که "شما هم وارد شوید" به طوری‌که همرزمانش می‌گفتند ما با دیدن سر و روی او خجالت می‌کشیدیم که دیگر حرفی بزنیم و سریع وارد می‌شدیم.

شهید حسین جوینده در بخشی از وصیت‌نامه‌اش آورده است: از خداوند می‌خواهم که تمام انرژی‌ام را
در اعضا و جوارحم جاری سازد. تا بتوانم مردانه و با تمام وجود در مقابل دشمنان اسلام بایستم و آنها را به خاک ذلت بنشانم! که دیگر فکر شکستن حرمتِ مسلمانان، شیعه و حرم اهل بیت (علیه‌السلام) را نکنند؛ خدایا! توفیقم ده که سینه سپر کنم، چشمانم را بدوزم به صف آخر دشمنان و همه آنان را از دم تیغ بگذرانم.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار