مروری بر زندگینامه شهید «عبدالله شهروی»

شهید «شهروی» با تأسیس تیپ مستقل ۱۲ قائم آل محمد (عج) در سال ۱۳۶۵ با رشادت و دلاوری که از خود بروز داد، به فرماندهی گردان امام سجاد علیه‌السلام منصوب شد.
کد خبر: ۶۷۳۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۳ - 18June 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، روز ۲۰ آذر ماه سال ۱۳۴۱ هجری شمسی در خانواده‌ای زحمت‌كش در روستای كرند در یك كیلومتری شمال غربی گرمسار دیده به جهان گشود. پدرش غلامعلی بنّا بود و بعدها كه پا به سن گذاشت كشاورزی میكرد.

هفت ساله بود كه به مدرسه رفت. دوران ابتدایی را در روستای كرند گذراند. از درس خواندن فاصله نگرفت. تحصیلات راهنمایی و دبیرستان را در گرمسار ادامه داد و موفق به دریافت مدرك دیپلم در رشتهی ساختمان شد. در طی این سالها علاوه بر درس خواندن، در كار كشاورزی و دامپروری به پدر كمك میكرد. با شروع حركت انقلابی مردم در راهپیمایی ها و تظاهرات شركت میكرد.

بعد از پیروزی انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی برای پیوستن به رزمندگان اسلام در هفتم آذرماه سال شصت به عضویت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ‌گرمسار درآمد. مدت دو ماه آموزش عمومی را در پادگان آموزشی شهید محمد منتظری قم گذراند. بعد از آموزش به جبهه رفت. اولین مأموریت نظامی ‌خود را از فروردین ماه سال شصت و یك به مدت شش ماه انجام داد.

در دی ماه همان سال دوباره به جبهه اعزام شد و در واحد اطلاعات عملیات تیپ ۱۷ علی بن‌ ابیطالب علیه‌السلام به ‌عنوان مسؤول گروه شناسایی مشغول به خدمت شد. آذرماه سال ۱۳۶۲ به پایگاه گرمسار برگشت و پس از چند ماه خدمت در پایگاه برای انجام عملیاتهای چریكی و برون‌مرزی داوطلبانه برای گذراندن آموزشهای آبی ـ خاكی و تكاوری به همراه شهیدان ابراهیم شادكام و مجید عربی به قرارگاه رمضان اعزام شد. پس از اتمام آموزش در قرارگاه رمضان تا آبان ماه سال شصت و چهار در عملیات‌ها و شناسایی های متعدد برون‌مرزی شركت كرد. پس از مجروحیت از ناحیهی دست برای مداوا به پایگاه گرمسار برگشت. پس از مداوا و بهبود نسبی به ‌عنوان مسؤول دفتر فرماندهی در سپاه مشغول شد.

فروردین ماه سال ۱۳۶۵ به منطقه ی جنوب اعزام و در تیپ ۲۱ امام رضا علیه‌السلام در گردان قائم (عج) به ‌عنوان فرمانده‌ گروهان مشغول شد. در همان سال در كنكور سراسری شركت كرد و در دانشگاه شهید مهاجر اصفهان در رشته ی ساختمان پذیرفته شد ولی ترجیح داد در جبهه بماند. با تأسیس تیپ مستقل ۱۲ قائم آل محمد (عج) در خرداد همان سال با رشادت و دلاوری كه از خود بروز داد، به فرماندهی گردان امام سجاد علیه‌السلام منصوب شد.

سی و هشت ماه از عمر شصت ماهه‌اش در سپاه را داوطلبانه در جبهه‌های شمال غرب و جنوب گذراند. در عملیات كربلای ۵ در منطقه ی شلمچه در بیست و سوم دی ماه شصت و پنج بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به صورتش به درجهی رفیع شهادت نائل آمد. پس از تشییع با شكوه مردم انقلابی گرمسار در گلزار شهدای کوشک به خاك سپرده شد.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار