شاخص‌های توسعه قشم در دولت سیزدهم‌ چند برابر دولت‌های گذشته شد

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: شاخص‌های توسعه جزیره قشم در دوره کوتاه دولت سیزدهم چند برابر دوران رییسان‌ جمهور گذشته بوده است.
کد خبر: ۶۷۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸ - 18June 2024

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان،«عادل پیغامی» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در آیین کلنگ زنی ۳ باب مدرسه و یک سالن چند منظوره در روستای مسن با اعلام این مطلب، اظهار داشت: شهید رئیسی دو بار در هر ماه پیگیر تحولات جزیره جهانی قشم بود و شهادت بیشترین خُسران در کل کشور را به قشم رساند. 

وی ادامه داد: نهصت مدرسه سازی هرمزگان در دولت سیزدهم جان تازه‌ای گرفت و از حالت رکود، توقف و بی‌توجهی خارج شد. سرانه بخش آموزشی جزیره همچنان دو متر مربع از متوسط سرانه کشوری عقب‌تر است و برای جبران آن به دو هزار میلیارد تومان بودجه نیازمندیم.با توجه به اقداماتی که در چهار ماه گذشته برای تامین منابع یک هزار میلیارد تومان انجام شده است، نهضت مدرسه سازی در قشم را با جدیت ادامه خواهیم داد.
  
به گفته پیغامی، روستای مسن در بخش فضای آموزشی و فرهنگی جزو روستاهای کم‌برخوردار بود و امروز کلنگ یک سالن‌ چند منظوره و ۳ باب مدرسه که اعتبار یکی از این‌ مدارس توسط یک خیر تامین می شود، به زمین زده شد. سازمان منطقه آزاد قشم برای امور آموزشی، درمانی، فرهنگی و مذهبی 760 قطعه زمین اختصاص داده که با انجام آن جزیره در این حوزه‌ها متحول خواهد شد. آمارها و شاخص‌ها نشان از تحولات چشمگیر قشم در چند زیرساخت‌ مهم از جمله توسعه راه‌ها، افزایش تولید آب شرب و مدرسه سازی دارد.

وی گفت: در چهار سال دولت دهم و 8  سال دولت روحانی جمعا 30 کیلومتر اتوبان در قشم اجرا شد اما در دو و نیم سال دولت شهید رئیسی عملیات 260 کیلومتر تعریض اتوبان در حال اجرا است. تولید آب شرب شهر قشم و سه روستای حمیری، طولا و کابلی هم در این‌ مدت از 17 هزار متر مکعب در روز به 28 هزار متر مکعب افزایش یافته است. ادامه نهضت توسعه جزیره به انتخاب مردم بستگی دارد تا دچار رکود و بی‌توجهی نشویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار