هاآرتص: «اسرائیل» در ۳ جبهه شکست خورده است

رسانه صهیونیستی با اذعان به اینکه حزب‌الله با قدرت و موفقیت بیشتری نسبت به اسرائیل، عملیات‌های خود را انجام می‌دهد، اعلام کرد: اسرائیل در ۳ جبهه جنگ شکست خورده است.
کد خبر: ۶۷۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵ - 18June 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه عبری هاآرتص در مقاله‌ای کوتاه به قلم «یوسی ملمان» تحلیلگر اطلاعاتی و راهبردی خود، وضعیت نظامی رژیم صهیونیستی در سه جبهه یعنی نوار غزه، کرانه باختری و جبهه لبنان را مورد بررسی قرار داد.

هاآرتص: «اسرائیل» در ۳ جبهه جنگ شکست خورده است

این تحلیلگر صهیونیست با اشاره به بن‌بستی که رژیم اشغالگر در جبهه شمالی فلسطین اشغالی درگیر آن شده است، گفت: حزب الله در مقایسه با اسرائیل با قدرت بیشتری عمل می‌کند و خطر جنگ سوم با لبنان در حال افزایش است.

وی با تاکید بر لزوم پایان دادن به جنگ غزه به شکل کامل اظهار داشت: توقف جنگ در غزه منجر به انجام معامله تبادل اسرا خواهد شد و همچنین درگیری‌ها را هرچند به شکل موقت با حزب‌الله متوقف می‌کند.

این تحلیلگر اسرائیلی بر اهمیت توافق با حماس برای آتش‌بس و تبادل اسرا تاکید کرده و گفت: اسرائیل باید این توافق را انجام دهد؛ حتی اگر به‌عنوان ضعف آن تعبیر شود. واقعیت آن است که اسرائیل و ارتش آن در دو جبهه اصلی یعنی شمال و غزه و همچنین در جبهه سوم یعنی کرانه باختری شکست خورده‌اند.

کارشناس مذکور صهیونیست تصریح کرد: اسرائیل از اعتراف به این واقعیت امتناع می‌ورزد و آن‌ها (سران صهیونیست) خودشان را فریب می‌دهند و در این توهم به سر می‌برند که می‌توانند به پیروزی برسند.

وی افزود: این خودفریبی تنها متعلق به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر نیست که به‌دنبال فریب افکار عمومی و ترویج توهم «پیروزی کامل» در جنگ است؛ بلکه سایر مقامات هم مشغول این فریبکاری هستند.

در حالی که اعتراف به شکست اسرائیل در همه جبهه‌هایی که اکنون درگیر آن است، تبدیل به یک بحث تکراری در محافل صهیونیستی شده، «آموس هرئیل» تحلیلگر معروف روزنامه عبری هاآرتص هم در مقاله‌ای به شکست رژیم صهیونیستی در سه جبهه پرداخت.

این تحلیلگر صهیونیست اعلام کرد: از نظر استراتژیک، اسرائیل در همه جبهه‌ها گیر افتاده که بزرگترین و مهم‌ترین آنها جبهه حزب‌الله لبنان است؛ جایی که شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) زیر آتش  حزب‌الله قرار گرفته و خطری بزرگ در این جبهه، اسرائیل را تهدید می‌کند.

وی درباره جبهه غزه گفت: در مورد وضعیت غزه باید بگوییم اسرائیل در تبدیل کردن چیزی که از آن به‌عنوان دستاوردهای تاکتیکی یاد می‌کند به یک پیروزی راهبردی، موفق نبود. تحرکات نظامی ارتش اسرائیل در نوار غزه که امروز متمرکز بر رفح و اردوگاه‌های آوارگان در مرکز غزه است نمی‌تواند برای اسرائیل در این جنگ پیروزی به ارمغان بیاورد و وضعیت را پیچیده‌تر می‌کند.

نویسنده اسرائیلی در ادامه به بحران بزرگی که رژیم صهیونیستی در سطح بین‌المللی بعد از جنگ وحشیانه علیه نوار غزه مرتکب شده اشاره و اعلام کرد: تل‌آویو اکنون خودش را در میان جنگی بدون مشروعیت بین‌المللی می‌بیند؛ به ویژه از زمانی که ابعاد ویرانی و کشتار در غزه مشخص شد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار