مسئول تکیه فاطمیه کرمان:

پیرغلامان خانه‌نشین در اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی تجلیل شوند

«لطفی» گفت: دست‌‌اندرکاران برگزاری بیست ‌و ‌یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در کرمان، در کنار پیرغلامان شاخص، از پیرغلامانی که مدت‌ها به‌علت کهولت سن یا بیماری در جمع مجالس عزای حسینی (ع) حضور ندارند نیز تقدیر، تجلیل و دلجویی کنند.
کد خبر: ۶۷۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶ - 18June 2024

پیرغلامان خانه‌نشین در اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی تجلیل شوندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «مرتضی لطفی» مسئول تکیه فاطمیه کرمان در گفت‌وگویی ضمن اعلام آمادگی این تکیه برای میزبانی از میهمانان همایش پیرغلامان حسینی (ع)، با تاکید بر اینکه اماکن ریشه‌دار زیادی در این شهر وجود دارند، اظهار داشت: به‌طور قطع برگزاری این اجلاس در استان کرمان بر محور مقاومت و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی می‌گردد.

لطفی با اشاره به حضور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از قدیم در تکیه فاطمیه، تصریح کرد: این تکیه به نوعی قدمگاه این شهید بزرگوار است؛ لذا می‌تواند میزبان خوبی برای پیرغلامان حسینی باشد.

مسئول تکیه فاطمیه کرمان با بیان اینکه سپهبد شهید سلیمانی در کتاب خاطرات خود نیز از این تکیه نام برده است، اظهار داشت: سردار دل‌ها در خاطرات خود آورده که در دوران طاغوت شب‌های جمعه در دعای کمیل و عزاداری‌های تکیه فاطمیه کرمان شرکت می‌کرده است.

وی تأکید کرد: مبارزات انقلابی سردار شهید سلیمانی از تکیه فاطمیه و مسجد قائم (عج) کرمان آغاز شده است.

لطفی با تاکید بر اینکه نوکری برای امام حسین (ع) افتخاری برای پیرغلامان است، تصریح کرد: افرادی که موی خود را در راه خدمت به اهل‌بیت (ع) سپید کنند، پیرغلام و خادم امام حسین (ع) هستند.

پیرغلامان خانه‌نشین تجلیل شوند

وی اظهار داشت: دست‌‌اندرکاران برگزاری بیست ‌و ‌یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در کرمان، در کنار پیرغلامان شاخص، از پیرغلامانی که مدت‌ها به‌علت کهولت سن یا بیماری در جمع مجالس عزای حسینی (ع) حضور ندارند نیز تقدیر، تجلیل و دلجویی کنند.

تولیت تکیه فاطمیه ادامه داد: همچنین برگزارکنندگان این اجلاس مهم می‌توانند از تکایای قدیمی و شاخص شهر کرمان نیز در برگزاری برنامه‌های بیست ‌و ‌یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی بهره ببرند.

لطفی حضور برخی افراد را در برگزاری آیین‌های عزاداری و مداحی‌ها تاثیرگذار دانست و افزود: پدرم می‌گفت دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کرمان کمبود مداح داشتیم که حاج مهدی صدفی، سردار کرمی و رضا احمدی با راه‌اندازی مجمع مداحان، استعدادهای مداحی استان را شناسایی کردند و مداحان زیادی را پرورش دادند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار