رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد؛

فوت ۱۱ حاجی ایرانی در عربستان

کولیوند با بیان اینکه در ایام حج در مکه و مدینه، ۱۱ زائر جان خود را از دست داده‌اند، گفت: کادر درمان به بیش از ۱۱ هزار نفر از حجاج ایرانی ارائه خدمت کردند.
کد خبر: ۶۷۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷ - 18June 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، «پیرحسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال‌ احمر در جریان بازدید از روند ارائه خدمات درمانی در عربستان اظهار داشت: در مکاتب پزشکی و کلینیک‌های تخصصی جمعیت، کادر درمان به بیش از ۱۱ هزار نفر از حجاج ایرانی ارائه خدمت کردند.

فوت ۱۱ حاجی ایرانی در عربستان

وی افزود: کادر درمان و تیم‌های واکنش سریع، با حجاج ایرانی، برای انجام اعمال خود و کمک به حجاج، برای رمی جمرات همراه شدند و به آنها خدمات ارائه دادند.

کولیوند گفت: تاکنون ۱۱ زائر ایرانی جان خود را از دست داده‌اند و ۲۶ زائر بستری در بیمارستان‌های عربستان داریم، اما به طور کلی، وضعیت سلامت زائران ایرانی در حج، خوب و مناسب است.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: برخی از جان باختگان بیماری زمینه‌ای داشتند و برخی دیگر در اثر گرمازدگی فوت کردند.

وی درباره چگونگی انتقال پیکر زائران فوت‌شده به ایران نیز گفت: پیکر‌ها براساس درخواست خانواده متوفی تعیین تکلیف می‌شوند، اگر درخواست مبنی بر بازگشت به ایران باشد، کار‌های انتقال انجام می‌شود و اگر درخواست برای خاکسپاری در عربستان باشد، با توجه به شرایط، نسبت به این خواسته اقدام می‌شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار