رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

«جهش تولید با مشارکت مردم» در دو بُعد مردمی و دولتی باید دنبال شود

قنبری گفت: «جهش تولید با مشارکت مردم» در دو بُعد بایستی دنبال شود؛ در ابتدا مردم و بخش خصوصی باید نقش مطالبه‌گرایانه‌ای را در رابطه با تحقق شعار سال داشته باشند. در بخش دولتی هم بایستی یک برنامه عملیاتی در دست اقدام باشد.
کد خبر: ۶۷۳۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲ - 18June 2024

«جهش تولید با مشارکت مردم» در دو بُعد مردمی و دولتی باید دنبال شود«غلامرضا قنبری» رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در استان خراسان رضوی در تشریح وظایف سازمان خود در جهت تحقق شعار سال جاری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار داشت: آن هدفی را که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای سال ۱۴۰۲ تعیین کردند؛ در ادامه راه شعار‌های سال‌های گذشته است. امروز، اهمیت مسائل اقتصادی کشور و نقش و حضور مردم با ظرفیت‌های موجود ایران به وسیله یک نگاه درون‌گرا؛ روزبه‌روز بایستی پررنگ‌تر شود.

وی با بیان اینکه از زمان ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی؛ سازمان‌های مختلف دولتی اقدامات خوب و ارزشمندی را انجام دادها‌ند، در ادامه یادآور شد: فارغ از بحث برون‌سپاری و واگذاری امور به مردم و کاهش تصدی‌گری دولت، نقش‌های مردمی در مدیریت و راهبری اقتصاد اهمیت پیدا می‎کند چراکه شرایط فعلی کشور؛ در حالت تحریم قرار دارد و متناسب با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تنها راه برون‌رفت از موانع و مشکلات؛ حرکت به این سمت و سو است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی همچنین در تشریح موانع مردمی‌سازی اقتصاد ایران با محوریت شعار سال گفت: موضوع «جهش تولید با مشارکت مردم» در دو بُعد بایستی دنبال شود؛ در ابتدا مردم و بخش خصوصی هستند که باید در این سمت نقش مطالبه‌گرایانه‌ای را در رابطه با تحقق شعار سال داشته باشند. در بخش دولتی هم با محوریت این شعار، بایستی یک برنامه عملیاتی و اجرایی در دست اقدام و پیگیری باشد.

قنبری تأکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی برای دنبال کردن شعار سال، برنامه‌هایی را در دست اقدام دارد که به صورت ویژه در بخش کشاورزی، به دنبال افزایش بهره‌وری است که در این راستا در ۱۴ بخش یا محصول از محصولات این حوزه، برنامه‌ریزی‌هایی انجام گرفته تا بتوان با حضور و مدیریت مردم، کشاورزان پیش‌رو و توانمند، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و تحقیقاتی و همچنین نخبگان این بخش در کمک به ارتقای بهره‌وری و بهبود ضریب، تدبیر و اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در پایان یادآور شد: در استان خراسان رضوی برای نخستین بار اقدام به ایجاد میز‌های محصولی با حضور عوامل ذی‌نفع این حوزه کرده‌ایم تا این حوزه در رابطه با کاهش تصدی‌گری دولت اقدامات لازم انجام گیرد. محصولات در میز‌ها در دو بخش زراعی با محوریت گندم، جو، پنبه، چغندر قند و ذرت و باغبانی شامل پسته، انگور، زعفران و گیاهان دارویی دنبال می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار