زارعی در نشست تحولات غزه:

شکل‌گیری موج جهانی علیه صهیونیست‌ها/ نابودی رژیم صهیونیستی در حال تحقق است

رئیس موسسه مطالعات راهبردی اندیشه‌سازان نور با بیان اینکه موج جهانی علیه رژیم صهیونیستی شکل گرفته است، گفت: اگر این رژیم جنگ غزه را بدون دارا بودن ۴ رکن اطلاعاتی، نظامی، سیاسی و روابط خارجی به پایان برساند، باید شاهد نابودی خودش باشد.
کد خبر: ۶۷۳۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹ - 18June 2024

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، «سعدالله زارعی» رئیس موسسه مطالعات راهبردی اندیشه‌سازان نور صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست رسانه‌ای بررسی تحولات غزه که با حضور جمعی از فعالان حوزه مقاومت اسلامی در این موسسه برگزار شد، اظهار داشت: در ۲ تا سه هفته اخیر شاهد تحولات بزرگی در جنگ غزه بوده‌ایم که قطعنامه سازمان ملل متحد، انحلال کابینه جنگ رژیم صهیونیستی و شکست سنگین صهیونیست‌ها در محور رفح و جبالیا مهم‌ترین این رخدادها هستند. 

شکل‌گیری موج جهانی علیه صهیونیست‌ها/ نابودی رژیم صهیونیستی در حال تحقق است

زارعی در ادامه با اشاره به هلاکت و زخمی شدن نظامیان رژیم صهیونیستی در درگیری با مبارزان مقاومت، افزایش درگیری‌ها در شمال سرزمین‌های اشغالی را نیز یکی از تحولات مهم دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ارتش اسرائیل، عملیات‌های مقاومت غزه از ماه آوریل تا ماه می به چهار برابر و تعداد شلیک‌ها از ۱۱۰ شلیک به ۴۳۰ شلیک افزایش یافته است.

رئیس موسسه مطالعات راهبردی اندیشه‌سازان نور با بیان اینکه آمار عملیات‌های حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی از ماه ژانویه تا ماه می بیش از سه برابر افزایش پیدا کرده است، گفت: عملیات‌های حزب الله لبنان بعد از شهادت شهید «ابوطالب» شتاب تازه‌ای گرفته و در یکی از این عملیات‌ها حزب الله لبنان ۲۰۰ فروند موشک به سمت مواضع رژیم صهیونیستی شلیک کرده است. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها بر این موضوع تاکید دارند که جنگ غزه باید با پیروزی اسرائیل به پایان برسد، گفت: حیات رژیم صهیونیستی بر چهار رکن اطلاعاتی، نظامی، سیاسی و روابط خارجی استوار است. دستگاه اطلاعاتی که در جریان عملیات طوفان‌الاقصی دچار شکست شد. این شکست و ناکامی را می‌توان در اشتباه و خطا در جریان انتشار گزارش‌هایی درباره بیمارستان شفاء، خان‌یونس و رفح مشاهده کرد.

زارعی در بخش دیگر سخنان خود افزود: در بحث نظامی هم با عدم موفقیت ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، با انحلال کابینه جنگ اسرائیل مواجه شدیم؛ ضمن اینکه در حوزه سیاسی هم با مسائل و مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند؛ همچنین در بحث روابط خارجی نیز برای اولین بار شاهد شکل‌گیری روند جهانی ضدصهیونیستی هستیم.

رئیس موسسه مطالعات راهبردی اندیشه‌سازان نور ادامه داد: در ماه‌های اخیر با موج جهانی روبه‌رو بوده‌ایم که در کشورهای مختلف ازجمله غرب، آمریکا و اروپا و در ۵۰ دانشگاه محور و ۲۵۰ دانشگاه دیگر علیه رژیم صهیونیستی و جنگ غزه شکل گرفته است. این رویدادها به خوبی نشان داده که پایه روابط خارجی رژیم صهیونیستی به‌صورت جدی دچار خدشه شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر رژیم صهیونیستی جنگ غزه را بدون پیروزی و بدون دستیابی به چهار رکن اطلاعاتی، نظامی، سیاسی و روابط خارجی به پایان برساند، باید شاهد نابودی خودش باشد.

زارعی اضافه کرد: البته باید به این نکته بسیار مهم نیز اشاره کنیم که در ماجرای جنگ غزه همه شرایط، تحت اراده «اسرائیل» و آمریکا نیست؛ زیرا وقتی تحولات دو هفته اخیر را مرور می‌کنیم، می‌بینیم که سیر تحولاتِ رخ داده و اتفاقاتی که در این جنگ افتاده، کاملاً از اراده آن‌ها خارج بوده است.

رئیس موسسه مطالعات راهبردی اندیشه‌سازان نور افزود: از طرف دیگر اینکه مقاومت غزه موفق شده تا جنگ‌افزار بسیار قدرتمند رژیم صهیونیستی را با موشک‌های جدید خود منهدم کند که این نشان از حفظ و حتی ارتقاء توان حماس در غزه دارد.

وی ادامه داد: این موضوع برای حزب‌الله لبنان هم صادق است و در روز‌های اخیر شاهد بودیم که مقاومت لبنان در یک هفته اخیر به‌خصوص بعد از شهادت شهید «ابوطالب» حملات شدیدی را علیه رژیم صهیونیستی انجام داده است.

زارعی یادآور شد: رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر به یکباره با اقدام عملیاتی و آفندی حزب‌الله لبنان روبه‌رو شده و این گروه مقاومت اسلامی لبنان شلیک‌های خود به عمق سرزمین‌های فلسطین اشغالی را از پنج کیلومتر به ۴۰ کیلومتر افزایش داده است؛ ضمن اینکه شلیک‌های حزب الله از ۳۰ مورد به ۲۰۰ مورد افزایش یافته است و این موضوع یک‌بار دیگر نشان می‌دهد که ابتکار عمل در دست صهیونیست‌ها نیست.

رئیس موسسه مطالعات راهبردی اندیشه‌سازان نور عنوان کرد: رژیم صهیونیستی برای اینکه نشان بدهد که ابتکار عمل را در دست دارد از حمله قریب‌الوقوع به لبنان سخن می‌گوید. آن‌ها در واقع برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های سنگین خود در برابر مقاومت به دروغ، موضوع احتمال آغاز نبرد در جبهه‌های شمالی خود با لبنان را مطرح کردند.

وی افزود: البته باید به این نکته مهم اشاره کرد که جبهه شمال بسیار بزرگ‌تر از جبهه غزه است و اصلاً با آن قابل مقایسه نیست. در واقع این سخنان و اقدامات صهیونیست‌ها را می‌توان یک بلوف سیاسی دانست. از طرف دیگر جمع‌بندی نظرات کارشناسان آمریکایی، اروپایی و جبهه مقاومت نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان قادر به ادامه جنگ نیست و ناچار است تا در این جنگ دست به تغییرات اساسی و بنیادین بزند که انحلال «کابینه جنگ» این رژیم نیز در این راستا تعریف می‌شود.

زارعی اضافه کرد: بر این اساس، تحرکات آمریکایی‌ها و ارائه قطعنامه‌ای به سازمان ملل بعد از هشت ماه وتوی قطعنامه‌های پیشنهادی به این سازمان بین‌المللی و اینکه در این قطعنامه هیچ صحبتی از سلاح مقاومت نکردند و گروه حماس را هم به عنوان یک طرف مذاکره به رسمیت شناختند و صحبتی از نوع و نحوه اداره غزه نکردند، برای این بود که بتوانند رضایت مقاومت را جلب کنند.

رئیس موسسه مطالعات راهبردی اندیشه‌سازان نور عنوان کرد: اما قطعنامه پیشنهادی آمریکا به سازمان ملل متحد چند نکته منفی هم دارد که یکی از آن‌ها پیش‌بینی نشدن خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از غزه است، ولی اینکه آمریکا این قطعنامه را به سازمان ملل پیشنهاد داده نشان می‌دهد که از نظر آن‌ها گزینه نظامی در برابر مقاومت در غزه بی‌فایده است.

وی تصریح کرد: موضوع بسیار مهم در این مسیر هوشیاری رسانه‌ای ما است. زیرا شکست طرح‌های مبتنی بر حفظ اسرائیل واضح و روشن است، در مقابل هم پیروزی مقاومت کاملا واضح و مشخص است. ضمن اینکه در این میان پیروزی و موفقیت ابتکارات حزب‌الله لبنان و مقاومت غزه در جنگ با رژیم صهیونیستی ههم کاملا روشن و واضح است. همچنان که پیروزی جمهوری اسلامی ایران در این جنگ و پیروزی مخالفان «اسرائیل» و آمریکا نیز در سطح دنیا کاملا مشخص است.

زارعی ادامه داد: اما یک نگرانی ما اینجا داریم و آن آدرس غلط دادن غربی‌ها، آمریکا و اسرائیل و همچنین رسانه‌های آنها است. آنها همواره به دنبال فریب افکار عمومی هستند ولی آن چیزی که تا امروز روشن می‌باشد زانو زدن رژیم صهیونیستی و آمریکا در برابر مقاومت است.

رئیس موسسه مطالعات راهبردی اندیشه‌سازان نور خاطرنشان کرد: مقاومت مردم مظلومی که در هشت ماه محاصره و در شرایط قطعی آب و 70 هزار بمب ریخته شده در سرزمینی که 360 کیلومتر مربع مساحت دارد و قطعی برق و نبود دارو و فقدان بیمارستان چه معنایی دارد؟ این استقامت و مقاومت در تاریخ جهان بی‌نظیر است و چنین ایستادگی را در هیچ زمان و هیچ نقطه از دنیا ندیدیم.

انتهای پیام/ 134

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار