مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت پیشکسوتان و رزمندگان در تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس

سرهنگ «فلاحی» بر ضرورت استفاده از ظرفیت پیشکسوتان و رزمندگان در تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: همه ما وظیفه داریم به بهترین شکل ممکن دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس را به نسل جوان به خصوص دانشجویان منتقل کنیم که پیشکسوتان، دانشگاهیان به ویژه اعضای هیأت علمی و اساتید در این زمینه رسالت مهمی را عهده‌دار هستند.
کد خبر: ۶۷۳۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸ - 18June 2024

ییبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز (سه‌شنبه) در نشست علمی اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس خراسان جنوبی و تقدیر از اساتید فعال، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس الهام گرفته از فرهنگ عاشورا و سیره اهل بیت (علیهم‌السلام) به خصوص حضرت زینب (س) به عنوان بهترین و تأثیرگذارترین راوی در جهان اسلام است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس، بیان داشت: باید کاری کنید که جوانان دفاع مقدس را درک و به حقایق دفاع مقدس پی ببرند و بدانند برای اولین بار در چند قرن اخیر حماسه‌سازان این سرزمین نگذاشتند ذره‌ای از خاک این سرزمین به تاراج بیگانه برود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تبیین کرد: دفاع مقدس صرفا یک حادثه منطقه‌ای نبود، بلکه یک فرهنگ‌ عظیم در تاریخ کشور و جهان بود و ما باید با بهره‌مندی از فرهنگ دفاع مقدس تمامی توطئه دشمنان را خنثی و این گنجینه عظیم را به نسل جوان و آینده انتقال دهیم.

سرهنگ فلاحی با تأکید بر اینکه اگر حقایق دفاع مقدس درست بیان نشود جریان تحریف فرصت پیدا می‌کند تا با وارونه کردن حقایق جای متجاوز و مدافع را عوض کند، گف: خاطره‌گویی دفاع مقدس یکی از فعالیت‌های مؤثری است که پیشکسوتان می‌توانند در بین نسل جوان فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج و تقویت کنند.

وی با اشاره به تدریس درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، تصریح کرد: تدریس این درس در مراکز دانشگاهی از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که نسل جوان و دانشجویان ما باید با گذشته افتخارآمیز این کشور آشنا شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با تأکید کرد:‌ همه ما وظیفه داریم به بهترین شکل ممکن دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس را به نسل جوان به خصوص دانشجویان منتقل کنیم که پیشکسوتان، دانشگاهیان به ویژه اعضای هیأت علمی و اساتید در این زمینه رسالت مهمی را عهده‌دار هستند.

در پایان این جلسه مقرر گردید؛ جلسه‌ای با معاونین آموزشی دانشگاه‌ها برگزار و پیشنهادات اساتید جهت پیشرفت درس دفاع مقدس در آن جلسه مطرح شود و همچنین از ظرفیت کلیه اساتید دارای مجوز استفاده و هیچ دانشگاهی در این زمینه بصورت انحصاری عمل نکند.

اساتید از آرشیو صوتی و تصویری مرکز اسناد اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان جهت تدریس درس بهره‌برداری و اساتید در تدریس کارگاه‌های آموزشی با موضوعات «جهاد تبیین» مشارکت و همچنین در کارگاه‌های آموزشی حضور فعال داشته باشند.

پایش و ارزیابی اساتید در پایان هر ترم صورت گیرد (توسط سامانه گلستان و معاونت آموزش و تحقیقات اداره‌کل حفظ آثار استان) و اساتید از شیوه‌های متنوع و جدید و ابتکاری جهت تدریس استفاده نمایند تا دانشجویان بیش از قبل علاقه‌مند به گذراندن این درس شوند، از رزمندگان جهت حضور در کلاس‌ها و بیان خاطرات استفاده و شیوه‌ها و فعالیت‌های جانبی و ابتکاری مانند تدریس در کنار مزار شهدای گمنام، ملاقات با ایثارگران وغیره گنجانده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار