رئیس بنیاد ایران شناسی از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کرد

«محمدحسین رجبی دوانی» رئیس بنیاد ایران‌شناسی به همراه جمعی از معاونین و مدیران این مجموعه از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کردند.
کد خبر: ۶۷۳۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱ - 18June 2024

موزه ملی دفاع مقدس و بنیاد ایران شناسی در استخراج گنج‌های جنگ تحمیلی نقش مهمی دارندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمدحسین رجبی دوانی» رئیس بنیاد ایران‌شناسی به همراه جمعی از معاونین و مدیران این مجموعه امروز (سه‌شنبه) ضمن بازدید از سراسرنمای مقاومت شهید سلیمانی با سردار سرتیپ دوم پاسدار «نادر ادیبی» مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار سردار ادیبی اظهار داشت: ملت ایران تحت حمایت و رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) از زیر سایه طولانی مدت طاغوت و سلطه بیرون آمد و با رهبری ایشان عزت و استقلال خود را به دست آورد.

وی افزود: ملت ما قریب به ۲۲۰ هزار شهید در طول دوران دفاع مقدس در جهت استقلال و عزت کشورشان تقدیم این انقلاب کرده‌اند و امروز پیشرفت و اعتلا در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همگی مرهون ایستادگی مردم و برکت خون پاک شهدا است.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برپایی مناسبت‌های مذهبی، اجتماعی و فرهنگی را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و ادامه داد: برگزاری نماز‌های جمعه، اردو‌های راهیان نور و ... از جمله ظرفیت‌های نظام مقدس ما است که موجبات بوجود آمدن یک فناوری عظیمی را در کشور ما فراهم آورده است.

وی عنوان کرد: امروز ما با استفاده از فناوری‌های نرمی که به فرموده مقام معظم رهبری (حفظه الله) در کشور بوجود آمده بایستی بتوانیم ذخایر و گنج‌های با ارزش معنوی اسلام ناب محمدی (ص) را استخراج کرده و در اختیار نسل جوان جامعه قرار دهیم و سازمان‌هایی همچون موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و بنیاد ایران شناسی با توجه به ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند می‌توانند در استخراج این گنج‌های عظیم نقش مهمی را ایفا کنند.

در ادامه رجبی دوانی رییس بنیاد ایران شناسی نیز گفت: انقلاب اسلامی ایران یکی از برهه‌های مهم و تاثیرگذار در طول تاریخ کشور عزیزمان است و ما از دست‌اندرکاران موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تشکر می‌کنیم که در ترویج مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های قهرمانان واقعی ملت ایران نقش مهم و سازنده‌ای را ایفا می‌کنند.

وی افزود: دشمنان ملت ما در تلاشند تا نقش مهم و اثرگذار انقلاب اسلامی را در طول تاریخ کشورمان کمرنگ جلوه دهند و این امر وظیفه مجموعه‌هایی نظیر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و بنیاد ایران شناسی را دوچندان کرده است.

رییس بنیاد ایران شناسی با اشاره به زمینه‌های مشترک فی مابین دو مجموعه بیان داشت: امیدواریم بتوانیم با ظرفیت‌های موجود در دو مجموعه اتفاقات خوبی را در راستای تبیین نقش مهم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در طول تاریخ کشور عزیزمان رقم بزنیم.

برگزاری نشست‌های مشترک علمی پژوهشی و تعامل در زمینه تولید محتوا از دیگر بحث‌های مورد تاکید طرفین در این نشست بود؛ همچنین مقرر شد با انعقاد یک تفاهم نامه زمینه‌های لازم در جهت توسعه و برقراری همکاری‌های مشترک فرهنگی، علمی- پژوهشی و ... فی مابین دو مجموعه ایجاد شود. 

در پایان این دیدار رییس بنیاد ایران شناسی و هیات همراه از سراسرنمای مقاومت شهید سلیمانی بازدید کردند و هدیه‌ای نیز از سمت موزه به رسم یادبود تقدیم رجبی دوانی شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار