سازمان ملل:

حملات بی‌امان اسرائیل باعث ویرانی گسترده در غزه شده است

مسئول حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه شنبه گفت که بی‌توجهی رژیم صهیونیستی به قوانین بین‌المللی باعث بهت و وحشت این سازمان شده است.
کد خبر: ۶۷۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳ - 18June 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «فولکر تُرک» مسئول حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز (سه‌شنبه) گفت که طرف‌های متخاصم در سال گذشته میلادی از حدود قابل قبول عبور کرده‌اند، از جمله در نوار غزه که در حال حاضر نظامیان صهیونیست از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون بیش از ۳۷ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند.

حملات بی‌امان اسرائیل باعث ویرانی گسترده در غزه شده است

 تُرک حین ارائه گزارش سالانه خود به پنجاه و ششمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو توضیح داد: «من از بی‌توجهی به حقوق بشر بین‌المللی و قوانین بشردوستانه توسط طرف‌های درگیر در غزه وحشت‌زده شده‌ام».

به نوشته خبرگزاری آناتولی، وی اظهار داشت: «حملات بی‌امان اسرائیل در غزه باعث رنج و ویرانی گسترده شده که تلفات و رنج‌های غیرمعقولی را در پی داشت».

 این مقام سازمان ملل تصریح کرد که از زمانی که رژیم صهیونیستی در اوایل ماه می‌حملات خود به رفح را تشدید کرد، نزدیک به یک میلیون فلسطینی دوباره به اجبار آواره شده‌اند، در حالی که ارسال کمک و دسترسی بشردوستانه بدتر شده است.

 تُرک در ادامه گفت که وضعیت امنیتی در کرانه باختری از جمله شرق قدس اشغالی به سرعت رو به وخامت است و نگرانی‌های جدی در مورد کشتار فلسطینی‌ها توسط نظامیان صهیونیست ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: حملات بی‌امان اسراییل در غزه باعث رنج و ویرانی‌های گسترده می‌شود و ممانعت از کمک‌های بشردوستانه ادامه دارد. اسرائیل به بازداشت خودسرانه هزاران فلسطینی ادامه می‌دهد. این نباید ادامه پیدا کند.» مسئول حقوق بشر سازمان ملل همچنین خواستار احترام به تصمیمات الزام‌آور شورای امنیت و دیوان بین المللی دادگستری شد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار