مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان گیلان خبر داد؛

چاپ بیش از ۶۰ عنوان کتاب به همت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان

سرهنگ پاسدار «حبیبی» از چاپ بیش از ۶۰ عنوان کتاب به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان گیلان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: فصل مشترک ما و کانون پرورش فکری، فرهنگ‌سازی و تربیت سکانداران آینده کشور و نظام اسلامی است.
کد خبر: ۶۷۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۲ - 18June 2024

چاپ بیش از ۶۰ عنوان کتاب به همت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ پاسدار «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان امروز در نشست با مدیران‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان با قدردانی از «مجاهدت‌های خاموش کانون در حوزه‌های تربیتی» اظهار داشت: فصل مشترک ما و کانون پرورش فکری، فرهنگ‌سازی و تربیت سکانداران آینده کشور و نظام اسلامی است.

وی به سخنان مقام معظم رهبری (مد‌ظله‌العالی) مبنی‌بر لزوم پیوند‌های میان نسلی و ایجاد حس مشترک میان آینده‌سازان و پیشکسوتان دفاع‌مقدس اشاره و تصریح کرد: برای نیل به این هدف، نیاز‌مند بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین، نوآوری و تکیه بر شیوه‌های خلاقانه هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان در ادامه از نقش کاربردی هنر و ادبیات صحبت کرد و با اشاره به ظرفیت‌های گسترده استان، هنر‌مندان و ادیبان گیلانی گفت: تعامل و هم‌گرایی کانون پرورش فکری و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس نقش به‌سزایی در جهت‌دهی به هنر‌مندان، نویسندگان و انتشار آثار فاخر دارد.

حبیبی از چاپ بیش از ۶۰ عنوان کتاب به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان گیلان در سال ۱۴۰۲ خبرداد و با اعلام آمادگی برای انتشار آثار نوقلمان و برگزاری نمایشگاه مشترک با کانون اظهار کرد: برای پذیرش اعضای کانون جهت بازدید از موزه دستاورد‌های دفاع مقدس انعکاس آن در قالب تولیدات فرهنگی و رسانه‌ای آمادگی‌داریم.

سید‌جلیل میرعظیمی مدیر‌کل کانون استان گیلان نیز در این نشست از اهمیت فرهنگ‌سازی سخن گفت و اصلاح تفکر القایی دشمنان و شایسته‌پروری را از رسالت‌های فعالان فرهنگی عنوان کرد.

وی رویداد‌ها و نابهنجاری‌های ماه‌های گذشته را خاطر‌نشان کرد و با تاکید بر جایگاه و اهمیت نسل کودک و نوجوان توضیح داد: برای فرهنگ‌سازی لازم است از این نسل آغاز کنیم.

این مدیر فرهنگی از ضرورت آشناسازی هرچه‌بیش‌تر آینده‌سازان با آموزه‌های اسلامی و دستاورد‌های هشت سال دفاع مقدس صحبت‌کرد و افزود: بستر‌سازی برای شناخت افزون‌تر کودکان و نوجوانان با داشته‌های فرهنگی و معرفی الگو‌های مناسب به آنان نقش به‌سزایی در نهادینه‌سازی فرهنگ ایرانی اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان دارد.

میرعظیمی هم‌چنین، از ضرورت افزایش حرکت‌های هم‌افزا و تعامل هرچه‌بیش‌تر دستگاه‌ها و مجموعه‌های فعال در حوزه کودک و نوجوان سخن به میان آورد و از برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی کارشناسان، اجرای ویژه‌برنامه‌های مشترک و فراهم‌سازی زمینه‌های برپایی اردو‌های یک روزه جهت بازدید اعضا از نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس استقبال کرد.

گفتنی است، این نشست به میزبانی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برگزار شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار