رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

فرهنگ و تفکر «شهید چمران» ملت ایران را در مسیر پیروزی قرار داده است

سردار سلیمانی گفت: امروز فرهنگ و تفکر شهید چمران، ملت ایران را در مسیر پیروزی قرار داده است و مادامی که از این فرهنگ و تفکر برخوردار باشیم، بر اساس سنت الهی پیروزی از آنِ ما خواهد بود.
کد خبر: ۶۷۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲ - 19June 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز (چهارشنبه) در همایش روز ملی بسیج اساتید که در سالن همایش‌های دانشگاه انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به شخصیت شهید چمران اظهار داشت: شهید چمران در کشور آمریکا تحصیلات خود را در رشته فیزیک پلاسما به اتمام رساند و در آنجا تشکیل خانواده داد.

سردار غلامرضا سلیمانی

سردار سلیمانی ادامه داد: شهید چمران با توجه به موقعیت برجسته خود در مسیر علمی و دانشگاه یک تصمیم تاریخی گرفت و آمریکا را به مقصد جنوب لبنان ترک کرد و در نزدیکترین نقطه‌ی تماس با صهیونیست‌ها، جنبش «امل» را تشکیل داد و به مبارزه با صهیونیست‌ها پرداخت.

وی با بیان اینکه امروز بزرگترین ائتلاف صهیونیستی و آمریکایی‌ها را در جنایات علیه مردم بی دفاع و مظلوم غزه شاهد هستیم، افزود: شهید چمران در آن مقطع که در لبنان حضور داشت، راه درست خود را انتخاب کرد تا به دشمن نزدیک باشد و بتواند از حقوق مظلومین عالم در برابر دشمن دفاع کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: به همت و تلاش شهید چمران و جوانانی که او پرورش داد، امروز یکی از بزرگترین ارتش‌های مردمی در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده است.

سردار سلیمانی گفت: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، شهید چمران وارد کشور شد و مسئولیت وزارت دفاع را به عهده گرفت و همه شرایط برای ارائه یک نقش ستادی و دیوان‌سالارانه برای شهید چمران فراهم بود؛ اما به محض اینکه پاوه در معرض سقوط قرار گرفت و امام راحل نامه‌ای نوشتند که نباید این شهر سقوط کند، شهید چمران به همراه تعدادی از نیروهای انقلابی، مانع سقوط پاوه شد.

وی با تاکید بر اینکه امروز شخصیت شهید چمران نیاز به معرفی به نسل‌های مختلف جامعه دارد، تصریح کرد: امروز رسانه‌های غربی و غول‌های رسانه‌ای نظام سلطه در تلاش هستند که خائنین به ملت ایران را به عنوان خادمین ملت معرفی کنند و شخصیت‌های بزرگی همچون شهیدان چمران، حاج قاسم و دیگر شهدای کشور عزیزمان به فراموشی سپرده شوند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به روز ملی بسیج اساتید گفت: جا دارد در این روز برای معرفی شهدا و میهن‌پرستان واقعی و کسانی که جان خود را برای انقلاب اسلامی فدا کردند، عهد و پیمان ببندیم. امروز فرهنگ و تفکر شهید چمران، ملت ایران را در مسیر پیروزی قرار داده است و مادامی که از این فرهنگ و تفکر برخوردار باشیم، بر اساس سنت الهی پیروزی از آنِ ما خواهد بود.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: بایستی میهن‌پرستان واقعی را به نوجوانان و جوانان معرفی کرد و خائنانِ به ملت ایران هم شناخته رسوا شوند؛ آنهایی که تمام امکانات کشور در اختیارشان بود؛ ولی یک گلوله به سمت دشمن شلیک نکردند و پایتخت را در اختیار دشمن قرار دادند. 

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها