دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

شهرک‌های اسرائیلی زیر آتش پهپادهای حزب‌الله/ شکست اطلاعاتی جدید تل‌آویو در برابر حزب‌الله

حملات رژیم صهیونیستی و بمباران نوار غزه اوج گرفته و کشتار مردم غزه هر روز بیشتر از روز‌های قبل می‌شود. از طرف دیگر نیز تغییرات و تحولات مرزی مابین رژیم صهیونیستی و لبنان هر لحظه بحرانی‌تر می‌شود.
کد خبر: ۶۷۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶ - 19June 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: دویست و پنجاه و هفتمین روز از انجام موفقیت‌آمیز و غافلگیرانه عملیات «طوفان‌الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین علیه رژیم صهیونیستی می‌گذرد و متوقف شدن ماشین جنگی این رژیم اشغالگر و نامشروع در غزه شاهد تلفات و خسارات فراوان ارتش «اسرائیل» در غزه هستیم. ضمن اینکه تغییرات و تحولات مرزی مابین رژیم صهیونیستی و لبنان هر لحظه بحرانی‌تر می‌شود.

حمله جنگنده‌های صهیونیستی به غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه‌های مسکونی را در محله شیخ رضوان واقع در شهر غزه بمباران کردند. این حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه محله شیخ رضوان چندین شهید و زخمی برجای گذاشته است.

منابع فلسطینی تاکید کردند که نظامیان صهیونیست چادر‌های آوارگان فلسطینی را در خیابان الشاکوش واقع در جنوب غرب شهر خان یونس در جنوب غزه هدف قرار دادند. این حملات وحشیانه رژیم اشغالگر علیه چادر‌های آوارگان فلسطینی چندین شهید و زخمی برجای گذاشت.

ده‌ها شهید و زخمی در حملات بامدادی به غزه / تشدید تنش در شمال سرزمین‌های اشغالی

بمباران چادر آوارگان فلسطینی در رفح

الجزیره گزارش داده است که در ادامه توحش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، ارتش این رژیم اقدام به بمباران چادر‌های آوارگان فلسطینی در منطقه المواسی در شمال غربی رفح کرد. خبرگزاری وفا گزارش داد، درپی بمباران هوایی چادر آوارگان فلسطینی در این منطقه دستکم ۷ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

حمله رژیم صهیونیستی به منطقه المواسی در حالی رخ می‌دهد که این رژیم پیش‌تر آن را به عنوان منطقه امن برای غیرنظامیان آواره فلسطینی معرفی کرده بود. در این حمله چادر آوارگان فلسطینی دچار حریق شد.

ده‌ها شهید و زخمی در حملات بامدادی به غزه / تشدید تنش در شمال سرزمین‌های اشغالی

شهرک‌های اسرائیلی زیر آتش پهپادهای حزب‌الله

حزب‌الله لبنان صبح امروز از حمله هوایی جدید علیه شهرک اشغالی متولا با اسکادرانی از پهپادهای تهاجمی و اصابت دقیق به اهداف خبر داد و اعلام کرد که محل‌های استقرار نظامیان اسرائیلی در این شهرک را هدف قرار داده است. حزب‌الله تاکید کرد که این عملیات را در حمایت از مردم غزه و مقاومت شریف آنها و در پاسخ به حملات مکرر اسرائیل به شهرک البرغلیه لبنان انجام داده و تا زمان توقف تجاوز اسرائیل به غزه؛ به عملیات‌های خود ادامه خواهد داد.

رسانه‌های اسرائیلی نیز با اذعان به این وقوع چند انفجار در شهرک صهیونیست‌نشین متولا، وارد آمدن خسارات مادی به این شهرک را تایید کردند. این رسانه‌ها ادعا کردند که سه پهپاد در متولا منفجر شد که خسارات زیادی به خودروهای پارک شده در محل انفجار وارد آورد.

ده‌ها شهید و زخمی در حملات بامدادی به غزه / تشدید تنش در شمال سرزمین‌های اشغالی

وقوع نبرد سنگین در غرب رفح

المیادین گزارش داده است که درگیری‌های سنگینی میان نیرو‌های فلسطینی و عناصر دشمن صهیونیستی در محله السعودی در غرب شهر رفح رخ داده است. این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز برای پوشش دادن نظامیان اشغالگر در درگیری با نیرو‌های فلسطینی به شدت از زمین و هوا این محور را زیر آتش گرفت.

شبکه‌های خبری گزارش دادند که صدای تیراندازی و انفجار‌های گسترده همزمان با پیشروی جنگ افزار‌های نظامیان صهیونیست در این منطقه به گوش رسیده است.

ده‌ها شهید و زخمی در حملات بامدادی به غزه / تشدید تنش در شمال سرزمین‌های اشغالی

رو به وخامت بودن شرایط در کرانه باختری

الجزیره خبر داد که «ولکر تورک» مدیر دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره شرایط وخیم کرانه باختری هشدار داد و اعلام کرد، ما شاهد آن هستیم که وضعیت در کرانه باختری به شدت رو به وخامت است. همچنین ما نسبت به وخیم‌تر شدن وضعیت فلسطینیان در غزه و درد و رنج بی پایان فلسطینیان هشدار می‌دهیم.

ولکر تورک که در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو سخن می‌گفت، شاهد آن هستیم که شرایط در کرانه باختری خوب نیست و بیت المقدس شرقی نیز به طرز چشمگیری شاهد وخامت اوضاع است.

ده‌ها شهید و زخمی در حملات بامدادی به غزه / تشدید تنش در شمال سرزمین‌های اشغالی

شکست اطلاعاتی جدید تل‌آویو در برابر حزب‌الله

از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی به شکست اطلاعاتی جدید تل آویو در برابر حزب‌الله لبنان واکنش نشان دادند و اضافه کردند، باید تمام مکان‌هایی که مورد شناسایی و فیلم برداری پهپاد حزب‌الله قرار گرفته زیر نظر داشته باشیم.

به گزارش شبکه المیادین، رسانه‌های عبری زبان تاکید کردند که پهپاد مخصوص فیلم برداری حزب‌الله حجم کوچک‌تری نسبت به پهپادهای دیگر دارد و شناسایی و رهگیری آن دشوارتر است.

شهرک‌های اسرائیلی زیر آتش پهپادهای حزب‌الله

عملیات در رفح به زودی پایان می‌یابد

واشنگتن پست پزارش داد که عملیات زمینی ۴۰ روز اخیر رژیم صهیونیستی در رفح، جنوبی ترین منطقه غزه با به خاک و خون کشیدن غیرنظامیان فلسطینی همراه بوده است. با این حال، ارتش صهیونیست امیدوار به پایان این عملیات در آینده نزدیک است.

منابع آگاه صهیونیست که نخواستند نامشان فاش شود به واشنگتن پست اطلاع داده‌اند: ارتش اسرائیل پس از هفته‌ها از عملیات در رفح برخلاف میل آمریکا، نزدیک ترین شریک خود، در حال ترک این منطقه از غزه است.

شهرک‌های اسرائیلی زیر آتش پهپادهای حزب‌الله/ شکست اطلاعاتی جدید تل‌آویو در برابر حزب‌الله

ادعای ارتش تل‌آویو درباره پهپاد حزب‌الله

رسانه‌های عبری زبان تاکید کردند، پهپاد مخصوص فیلمبرداری حزب‌الله حجم کوچک‌تری نسبت به پهپادهای دیگر دارد و شناسایی و رهگیری آن دشوارتر است. این رسانه‌ها اضافه کردند باید تمام مکان‌هایی که مورد شناسایی و فیلمبرداری پهپاد حزب‌الله قرار گرفته زیر نظر داشته باشیم.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که در صورت وقوع جنگ فراگیر با حزب الله لبنان، این مکان‌ها مورد حمله گسترده قرار می‌گیرند. ارتش اسرائیل روز گذشته اعتراف کرد که این رخداد ضرر خطرناکی وارد آورده است.

شهرک‌های اسرائیلی زیر آتش پهپادهای حزب‌الله/ شکست اطلاعاتی جدید تل‌آویو در برابر حزب‌الله

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار