رئیس دانشگاه بیرجند تأکید کرد؛

لزوم انتقال خدمات و شخصیت شهید «چمران» به نسل کنونی و آینده

«لامعی» بر لزوم انتقال خدمات و شخصیت شهید «چمران» به نسل کنونی و آینده تأکید کرد و گفت: امیدواریم اساتید انقلابی و بسیجی بتوانند زمینه‌ساز جریان فکری شهید «چمران» در بُعد تخصص‌گرایی و هم در عرصه علمی را طی کنند چون نیاز به آینده پژوهشی داریم.
کد خبر: ۶۷۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷ - 19June 2024

لزوم انتقال خدمات و شخصیت شهید «چمران» به نسل کنونی و آیندهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، «احمد لامعی» رئیس دانشگاه بیرجند امروز (چهارشنبه) در مراسم گرامیداشت روز ملی بسیج اساتید و سالروز شهادت دکتر «مصطفی چمران»، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت دکتر «چمران» پیرامون خدمات و شخصیت این شهید، اظهار داشت: باید زندگینامه، خدمات و شخصیت شهید «چمران» گرانقدر را به نسل جوان و نسل آینده منتقل کنیم.

وی بیان داشت: جهان غرب به رهبری آمریکا توانسته حتی سبک زندگی جوامع را تغییر دهد در سایه علم و دانش بوده لذا امیدواریم اساتید انقلابی و بسیجی بتوانند زمینه‌ساز جریان فکری شهید «چمران» در بُعد تخصص‌گرایی و هم در عرصه علمی را طی کنند چون نیاز به آینده پژوهشی داریم.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه بسیج اساتید به دنبال جهاد علمی، جهاد تبیین، امیدآفرینی و در نهایت به سمت و سوی نظام حکمرانی حرکت می‌کند، تبیین کرد: شهید «چمران» در آن زمان امید و عمل را در جامعه لبنان ایجاد کرد و آنچه امروز در مقاومت لبنان شاهد هستیم بدون شک مرهون و مدیون حمایت‌های نظام جمهوری است.

لامعی با بیان اینکه شهید «چمران» نماد تقوا، عرفان، پارسایی و تخصص بود، مطرح کرد: به فرمایش رهبر معظم انقلاب انتظار و امید از دانشگاه‌ها، تربیت نسلی انقلابی همتراز و همسو با شهید چمران است لذا جهان آینده از آن علم و فناوری است و معظم‌له، دولتمردان و حاکمیت به دانشگاه‌ها نگاه ‌ویژه‌ای دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در برهه‌ای از زمان برخی منابع از جمله نفت و گاز عامل ثروت یا محور قدرت کشورها محسوب می‌شد به تدریج جایگاه خود را از دست می‌دهد و کشورهایی که در حوزه علم و فناوری برنامه‌ریزی کنند جزو قدرتمندترین کشورها خواهند بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها