مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی مطرح کرد؛

ساخت و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی نیازمند اعتبار

سرهنگ «فلاحی» با اعلام اینکه ۸۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر اول رئیس‌جمهور شهید به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان بود که ۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافت، گفت: برای پرداخت قرارداد دوم پیمانکار ۲۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
کد خبر: ۶۷۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵ - 19June 2024

ساخت و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی نیازمند اعتباربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز (چهارشنبه) در حاشیه بازدید استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان از روند ساخت پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی، اظهار داشت: احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان در سال ۸۵ مصوب و در اوایل سال ۹۱  و در سفر سوم دولت به خراسان جنوبی ساخت این مرکز فرهنگی به تصویب رسید.

وی بیان داشت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار و زیربنای ۵ هزار و ۸۸۰ متر مربع اجرا می‌شود که از این میزان ۱۸ هکتار به احداث فضای سبز، ۱۲ هکتار برای ابنیه و فضا‌های کاری اختصاص یافته و براساس اولویت فازبندی شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی تبیین کرد: ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان‌ جنوبی یک گام مؤثر در راستای تجمیع مستندات، حفظ حقایق تاریخی دوران دفاع مقدس از هرگونه خدشه و آسیب و ارائه این گنجینه‌های سرشار از واقعیت‌های ارزشمند تاریخی به نسل‌های آینده است.

سرهنگ فلاحی با اعلام اینکه ۸۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر اول رئیس‌جمهور شهید به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان بود که ۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافت، اضافه کرد: برای پرداخت قرارداد دوم پیمانکار ۲۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل فضای ابنیه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان را ۸۵ میلیارد تومان اعلام و مطرح کرد: احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس از مهم‌ترین اقداماتی است که در راستای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید به آن توجه کرد لذا می‌طلبد تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی در این زمینه همکاری کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی خاطرنشان کرد: ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را یکی از راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و ساخت این مراکز محلی برای نمایش دادن واقعی رشادت‌های شهدا و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس است و مانع از تحریف فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها