سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی:

ره‌آورد احداث کتابخانه‌های عمومی، گسترش عدالت فرهنگی است

نوربخش گفت: هدف از احداث و بهره‌برداری از کتابخانه‌های عمومی، گسترش عدالت فرهنگی و توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در راستای ارائه خدمات کتابخانه‌ای به تمامی دوستداران کتاب و عموم مردم است.
کد خبر: ۶۷۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵ - 20June 2024

ره‌آورد احداث کتابخانه‌های عمومی، گسترش عدالت فرهنگی استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، آیین افتتاح ساختمان جدید کتابخانه عمومی خیرساز مرحوم جلالی کندری شهرستان خلیل‌آباد با حضور «حسین نوربخش» سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، «محمدرضا خوشنویس» فرماندار شهرستان خلیل‌آباد و جمعی از اهالی شهر کندر برگزار شد.

در این آیین نوربخش در سخنانی ضمن تبریک ایام دهه ولایت و امامت، اظهار داشت: امروز میزبان برگزاری آیین افتتاح ساختمان جدید کتابخانه‌ای هستیم که به عنوان سومین کتابخانه منطقه ترشیز به ارائه خدمات کتابخانه‌ای می‌پردازد.

وی تاکید کرد: تلاش و هدف ما از این قبیل اقدامات گسترش عدالت فرهنگی و توسعه فضا‌های کتابخانه‌ای در راستای ارائه خدمات کتابخانه‌ای به تمامی دوستداران کتاب و عموم مردم است.

نوربخش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، گفت: سیدالشهدای خدمت نگاه ویژه‌ای به حوزه کتابخانه‌های عمومی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور داشتند که این نگاه و توجه ویژه موجب توسعه کتابخانه‌های سیار، افزایش فضا‌های کتابخانه‌ای و تصویب سند ملی خواندن در شورای عالی انقلاب فرهنگی شد.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به ساختمان پیشین کتابخانه، از محمدحسین داوودی و خانواده مرحوم جلالی کندری خیرینی که در احداث کتابخانه عمومی جلالی کندری نقش داشتند تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه امروز مردم توجه ویژه‌ای به حوزه کتاب و کتابخوانی دارند، گفت: به همین واسطه یکی از اولویت‌های اصلی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در گام اول افزایش فضا‌های کتابخانه‌ای و در مرحله بعدی ترغیب و تشویق بیش از گذشته مردم به حضور در کتابخانه‌ها است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بخش عظیمی از اعضای کتابخانه را نسل کودک و نوجوان تشکیل می‌دهند و از آنجا که اعتقاد ما بر این است که کتابخانه خانه سوم این نسل پس از خانه و مدرسه است، در تلاش هستیم تا موثرترین خدمات دانشی و اطلاعاتی را به نسل کودک و نوجوان ارائه دهیم.

وی اظهار امیدواری کرد وجود این کتابخانه موجب پرورش نسلی شود که در آینده و سازندگی کشور بتوانند نقشی موثر و مفید ایفا کنند.
ساختمان جدید کتابخانه عمومی خیرساز مرحوم جلالی کندری شهرستان خلیل‌آباد در زمینی به مساحت ۶۷۰ مترمربع و زیربنای ۳۴۰ مترمربع اهدایی خانواده مرحوم جلالی کندری با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال توسط «محمدحسین داوودی» خیر حوزه کتاب و کتابخانه‌ها تجهیز و احداث شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار