حجت الاسلام شهیدی در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

افزایش 12 درصدی بودجه پیشنهادی بنیاد شهید/ عدم تخصیص تسهیلات بانکی، مشکل مسکن ایثارگران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام خبر افزایش 12 درصدی بودجه پیشنهادی برای بنیاد شهید، گفت: این مقدار افزایش تنها کفاف حقوق کارمندان را می‌کند.
کد خبر: ۶۷۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ - 24January 2016

افزایش 12 درصدی بودجه پیشنهادی بنیاد شهید/ عدم تخصیص تسهیلات بانکی، مشکل مسکن ایثارگران

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین "محمدعلی شهیدی محلاتی" رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه همایش مدیران روابط عمومیهای بنیاد شهید در جمع خبرنگاران با اعلام خبر افزایش 12 درصدی بودجه امسال بنیاد در خصوص وضعیت بلیط نیم بهای پرواز ایثارگران گفت: زمانی که امام دستور ارائه بلیط نیم بها به ایثارگران را دادند تنها شرکت دولتی ایران ایر را داشتیم اما امروز تعداد زیادی از ایرلاینهای خصوصی هستند که برای تهیه بلیط نیم بها باید تامین بودجه آن از سوی بنیاد شهید صورت بگیرد. 

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با مسکن ایثارگران و تعهد وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: وزارت مسکن نسبت به دراختیار گذاشتن زمین همکاریهای لازم را داشته است. آنچه تا به امروز از وزارت مسکن درخواست کردیم و در شهرهایی که امکان واگذاری زمین در محدوده شهرها وجود داشته، زمینها واگذار شده است. تنها مشکل ما در بحث تسهیلات بانکی است. در خصوص این موضوع کارهای لازم انجام شده اما آنطور که خواست ما بود پیش نرفته است. امید است در 4 سال اول برنامه ششم توسعه مسئله مسکن ایثارگران را حل کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص وضعیت اشتغال ایثارگران توضیح داد: 67 هزار نفر طالب کار داشتیم که در حدود 28 هزار و 372 نفر در دولت را با توجه به سهمیه استخدام در نهادها و وزارت خانهها جذب کردیم. از طریق کارآفرینی و خود اشتغالی نیز حدود 20 هزار و 504 نفر را مشغول به کار کردیم که در مجموع 48 هزار فرصت شغلی در دو سال و نیم گذشته ایجاد شده است. در جلسه شورای اشتغال مشخص شد نزدیک به 45 هزار نفر طالب شغل وجود دارد.

حجت الاسلام شهیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت بیمه ایثارگران در آینده عنوان کرد: بیمه تکمیلی از اهداف ما در بنیاد و معاونت درمان است. والدین شهدا و ایثارگران با افزایش سن دچار مشکلاتی شدهاند. تلاش است که از بیمارستانهای خود بیناد و مورد قرارداد بنیاد برای حل این مشکلات استفاده شود. در چند ماه گذشته مشکلات بیمهای به وجود آمده بود که مشکل حل شده است.

وی با اشاره به بحث نوسازی و بهسازی بیمارستانهای بنیاد و بهبود وضع خدمات درمانی به ایثارگران افزود: در نوسازی بیمارستانها و نوسازی ساختمانها و لوازم پزشکی گامهایی برداشته شده است که خود وزیر بهداشت نیز از بنیاد شهید تشکر کردند. ما جامعهای حدود 3 میلیون و 200 هزار نفری داریم که واضح است نمیتوانیم رضایت صد درصدی این جامعهی بزرگ را داشته باشیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به وضعیت بیمارستانهای مخصوص جانبازان شیمیایی و نیز بیمارستان شهرستان سردشت اشاره کرد و گفت: بیمارستان سردشت را به وزارت بهداشت و درمان واگذار کردیم تا خود وزارت، کار آن را انجام دهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار