فرمانده مرکز بهداری جنوب خبر داد؛

تبدیل هزاران پرونده‌ پزشکی دوران دفاع مقدس به صورت دیجیتال

سرهنگ اکبری گفت: بهداری جنوب یک منبع موثق و یک آرشیو بزرگ از همه رزمندگان سراسر کشور است که در زمان جنگ به دلایل مختلف بستری یا تحت درمان قرار گرفتند.
کد خبر: ۶۷۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰ - 20June 2024

تبدیل هزاران پرونده‌ پزشکی دوران دفاع مقدس به صورت دیجیتالبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خوزستان، سرهنگ پاسدار «احمدرضا اکبری» فرمانده مرکز بهداری جنوب و مسئول بیمارستان شهید بقایی اهواز امروز با حضور در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ضمن دیدار و گفت‌وگو با سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» از مرکز اسناد دفاع مقدس استان بازدید کرد.

وی در این دیدار به اهمیت و نقش برجسته بهداری جنوب در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: بهداری جنوب یک منبع موثق و یک آرشیو بزرگ از همه رزمندگان سراسر کشور است که در زمان جنگ به دلایل مختلف بستری یا تحت درمان قرار گرفتند.

سرهنگ اکبری گفت: یکی از کارهای شاخص ما تبدیل پرونده‌های پزشکی دوران دفاع مقدس به صورت دیجیتال است که باعث شده این پرونده‌ها از امکان حذف یا نابود شدن خارج شوند.

فرمانده مرکز بهداری جنوب افزود: اسناد و مدارک پزشکی و درمانی خیلی از فرماندهان برجسته و چهره‌های شاخص دوران دفاع مقدس در آرشیو این مرکز وجود دارند که برای ارائه در موزه دفاع مقدس استان محتوایی خاص به شمار می‌روند و ما آمادگی داریم که ذخیره‌های خود را در اختیار اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان دهیم.

سردار مرادحاجتی نیز نقش بی بدیل بهداری جنوب در دوران دفاع مقدس را ممتاز خواند و یادآور شد: یکی از مراکزی که در خط مقدم، در جبهه، در پشت جبهه و در همه سطوح جنگ حضور و نقش اساسی داشت بهداری رزمی بود.

تبدیل هزاران پرونده‌ پزشکی دوران دفاع مقدس به صورت دیجیتال

وی تصریح کرد: الان هم مرکز مراجعه ایثارگران و رزمندگان خیلی از نقاط کشور برای اخذ پرونده‌ها و سوابق پزشکی شان، مرکز بهداری جنوب و به خصوص بیمارستان شهید بقایی اهواز است لذا ضرورت دارد که ما تعامل بیشتر و بهتری با این مرکز داشته باشیم و اسناد و مدارک این مجموعه را مانند دیگر نهادها و دستگاه‌ها در قالب کتاب و مجلد اسناد در بیاوریم تا ماندگار شوند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار