رئیس دفتر شهید جمهور:

شهید آیت‌الله رئیسی خود را سرباز ولایت می‌دانست

اسماعیلی گفت: شهید رئیسی به ولایت فقیه باور و اعتقاد راسخ داشت و خود را سرباز ولی امر می‌دانست و در برابر ولایت هیچ ادعایی نداشت.
کد خبر: ۶۷۴۰۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۱ - 20June 2024

شهید آیت‌الله رئیسی خود را سرباز ولایت می‌دانستبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «غلامحسین اسماعیلی» رئیس دفتر شهید جمهور در آیین گرامیداشت شهدای خدمت که با حضور قشرهای مختلف مردم در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: شهید رئیسی جامع‌الاطراف و اجماع‌ساز بود. بعد از انتخابات مجلس خبرگان، برخی به ایشان پیشنهاد ریاست خبرگان را دادند اما قبول نکرد و برای ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی نیز اجماع‌سازی کرد.

وی با بیان اینکه هر یک از کاندیداهای ریاست جمهوری بار مسئولیت را به دوش گرفت همه وظیفه داریم کمک کنیم، افزود: شهید رئیسی رقبای خود را در دولت آورد و از دوست و غیر دوست استفاده کرد و قائل به مشورت و تماس با نخبگان بود.

رئیس دفتر شهید جمهور ادامه داد: شهید رئیسی تلاش و اصرار برای عملیاتی و اجرایی کردن احکام نورانی اسلام در عرصه کشور داشت، در واکنش به قرآن‌سوزی و اهانت به قرآن، در برابر چشم جهانیان در سازمان ملل قرآن به دست گرفت تا اعلام کند حقیقت قرآن کریم قابل تحریف و خاموشی نیست.

اسماعیلی تصریح کرد: شهید جمهور مدافع مردم مظلوم فلسطین و غزه هم بود و برای تحقق عملیات وعده صادق و تنبیه متجاوز، پشتیبانی داد و کمک کرد.

وی با بیان اینکه شهید جمهور در بُعد فردی و اجتماعی نمونه بود گفت: برخی می‌گفتند شهید رئیسی امید آینده ایران و امید آینده رهبری است، در اوایل ریاست جمهوری که در تنظیم اخبار لفظ آیت‌الله را برای شهید رئیسی به کار می‌بردیم برای اینکه شائبه پیش نیاید و بگویند مدعی رهبری است از به کار بردن لفظ آیت‌الله ما را منع کرد.

رئیس دفتر شهید جمهور تصریح کرد: شهید رئیسی به ولایت فقیه باور و اعتقاد راسخ داشت و خود را سرباز ولی امر می‌دانست و در برابر ولایت هیچ ادعایی نداشت.

اسماعیلی گفت: بارزترین خصوصیت شهید رئیسی ایمان به خدا و اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی بود و از صمیم قلب به مردم به ویژه جوانان اعتقاد داشت.

وی ابراز داشت: شهید رئیسی در بُعد فردی هم مومن بی‌نظیری بود. با همه مشغله‌ها روزه اول ماه را ترک نمی‌کرد، اهل نماز شب و روضه سیدالشهدا علیه‌السلام بود، او در بُعد فردی و اجتماعی نمونه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها