توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به نامزدهای انتخابات برای رعایت اخلاق + فیلم

رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به نامزد‌های انتخابات برای رعایت اخلاق انتخاباتی فرمودند: با مردم باید صادقانه برخورد کرد. همه ملت ما صداقت را احساس می‌کنند. بایستی با توجه به امکانات و واقعیات کشور شعار و وعده داد. مبادا نامزدها در اثنای فعالیت‌های انتخاباتی خود، طوری رفتار کنند و حرفی بزنند که دشمن را به طمع بیاندازد. 
کد خبر: ۶۷۴۰۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰ - 20June 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، کلیپی از توصیه‌ها و هشدار‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به نامزد‌های انتخابات برای رعایت اخلاق انتخاباتی در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منتشر شد.

بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در این کلیپ به‌شرح زیر است:

«ملت ما اینجورند؛ صداقت را احساس می‌کنند. میدان انتخابات، میدان مسابقه خدمت است. قرآن به ما دستور می‌دهد: «فاستبقوا الخیرات» 

من با مناظره، معارضه، گفت‌وگو و انتقاد مخالفتی ندارم، اما سعی کنید این (کار) در چارچوب‌های درست شرعی و دینی انجام بگیرد. ما نباید شیوه‌های کاری خود در مسائل سیاسی، انتخابات و ... را از آمریکا یاد بگیریم. 

نگرانی من از این نیست که حرفی زده و از کسی انتقاد شود؛ بلکه نگرانی من از رایج شدن اخلاق بی‌انصافی در جامعه است... در رقابت‌های پیش‌روی انتخابات بین نامزدها «اخلاق» حاکم باشد. بدگویی کردن، تهمت زدن و لجن‌پراکنی کردن، کمکی به پیشرفت کارها نمی‌کند؛ به آبروی ملی هم لطمه می‌زند. مردم از فضای تخریب خوششان نمی‌آید. «یا ایها الذینَ آمَنوا! إتَّقوا الله و قولوا قولاً سدیداً»؛ «قول سدید»، یعنی استوار و درست؛ اینگونه حرف بزنید.

با مردم باید صادقانه برخورد کرد. همه ملت ما صداقت را احساس می‌کنند. بایستی با توجه به امکانات و واقعیات کشور شعار و وعده داد. مبادا نامزدها در اثنای فعالیت‌های انتخاباتی خود، طوری رفتار کنند و حرفی بزنند که دشمن را به طمع بیاندازد. 

توصیه‌های رهبر انقلاب خطاب به نامزد‌های انتخابات برای رعایت اخلاق+ فیلم

امام خمینی (ره) مکرر به سیاست‌مداران، مسئولان، نمایندگان و فعالان سیاسی توصیه می‌کردند و می‌گفتند که مانند مباحثه طلبه‌ها رفتار کنید. ممکن است اختلاف نظر و بگومگو هم باشد، اما نگذارید کدورت و دشمنی به‌وجود بیاید. 

در گذشته هم هر زمانی که نامزدها در مناظرات تلویزیونی و... روش اهانت، توهین، تهمت، تخریب طرف مقابل و ترساندن مردم از رقیب را دنبال کردند، کشور ضرر کرد. برخی‌ها رقیب انتخاباتی خود را «شیطان اکبر» به‌حساب می‌آورند؛ «شیطان اکبر» آمریکاست. «شیطان اکبر» صهیونیسم است. رقیب جناحی که شیطان اکبر نیست؛ رقیب انتخاباتی که شیطان اکبر نیست. صحنه انتخابات، صحنه عزت و حماسه است؛ صحنه رقابت برای خدمت است؛ صحنه کش‌وواکش برای به‌دست آوردن قدرت نیست.

برادرانی که وارد میدان مبارزه انتخاباتی و رقابت انتخاباتی می‌شوند، این را به‌عنوان یک وظیفه بدانند؛ به وظیفه‌شان عمل کنند، خدای متعال هم ان‌شاءالله دل‌های مردم را به بهترین گزینه هدایت خواهد کرد و ان‌شاءالله یک رئیس‌جمهور شایسته برای ملت ایران تعیین خواهد شد.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار