امام جمعه مهریز:

بامشارکت حداکثری در انتخابات اعتبار کشور بالا می‌رود

حجت الاسلام محی الدینی گفت: رای شما ملت، امنیت ملی، اعتبار کشور و سیلی به دشمن است. همگان شرکت کنید و دیگران را دعوت کنید، هرچه مشارکت بالا رود اعتبار کشور بالاتر است.
کد خبر: ۶۷۴۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵ - 21June 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت الاسلام و المسلمین «عبدالرضا محی الدینی» امام جمعه مهریز در خطبه اول نمازجمعه امروز اظهارداشت: آیاتی که دعا‌های قرآنی است آیه ۱۲۸ سوره بقره است که دعای حضرت ابراهیم است، در این آیه آمده است «خدایا ما را تسلیم فرمان خودت قراربده و از نسل ما امتی را که تحت فرمان تو باشند بوجود آور و توبه ما را بپذیر».

وی افزود: چند نکته در این آیه شریفه وجود دارد، اول اینکه خدایا ما تسلیم تو باشیم و بنده مطیع خداباشیم. دوم اینکه در حق بچه‌های خود دعا کنید. سومین پیام این آیه اینکه خدایا روش و راه پرستش و بندگی را به من یاد بده؛ لذا در امور و مسائل دین به کارشناس امر مراجعه کنید.

امام جمعه مهریز خاطرنشان کرد: نکته بعدی این آیه شریفه اینکه اهل توبه و بازگشت باشیم. با توبه خطای خود را پاک کنیم چراکه داروی گناه استغفار است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محی الدینی امام جمعه مهریز در خطبه دوم بیان داشت: هرکس از خداپروا کند از عذاب الهی بترسد از او حساب میبرند. انسان باتقوا تنها از خدا پروا می‌کند و شیطان صفتان از او میترسند.

وی توصیه کرد: در این کارزار انتخابات اهل غیبت و تهمت نباشیم.

امام جمعه مهریز روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی را گرامیداشت و افزود: جایگاه تبلیغ در قرآن یک جایگاه والایی دارد، یک مبلغ دینی و شایسته باید دارای ۵ ویژگی باشد، این ویژگی‌ها عبارتست از شاهد، مبشر، نظیر، داعی الی الله و سراج منیر باشد. مبلغ دینی باید نقاط ضعف و قوت جامعه را بداند و بر همان اساس تبلیغ دین خدا را داشته باشد.

وی تاکید کرد: مبلغان دینی امروز قشر خاکستری که بامسجد بیگانه هستند را دریابند، با اخلاق و رفتار خوب افراد را جذب کنید و نه دفع!

وی باتاکید بر روشنگری و جهادتبیین دین خدا گفت: مردم را از دین و مذهب زده نکنید، تبلیغ یکی از هنرمندانه‌ترین امورات است.

امام جمعه مهریز یکم تیرماه روز اصناف را گرامیداشت و افزود: کاسب حبیب خداست. وی بابیان اینکه شهدای اصناف را گرامی بداریم اظهارداشت: اصناف اکنون نقش خوبی در مراسم‌های ملی و مذهبی دارند. در دفاع نقدس و جبهه جنگ هرجا نیازبود اصناف کنار مابودند.

وی توصیه کرد: اصناف انصاف را رعایت کنند، مراقب باشند لقمه حرام در زندگیشان نرود، و جنس مورد نیاز مردم احتکار نشود.

محی الدینی بابیان اینکه مالیات امر قانونی در کشور ما است و در زمان حکومت علوی و ائمه نیز مالیات و خراج بوده است گفت: مراقب فرار‌های مالیاتی باشیم، حواسمان به کسبه و سفره مردم باشد.

امام جمعه مهریز با تاکید بر اینکه صنایع به تعهدات اجتماعی خود عمل کنند خاطرنشان کرد: برخی صنایع از امکانات مهریز استفاده می‌کنند، اما پولشان در یزد یا تهران خرج می‌شود بنابراین کسبه و بانک‌های مهریز باید تقویت شود و در تصمیمات کلان شهرستان بامسئولان مهریز حتما مشورت شود.

وی ولادت امام هادی و دهه امامت و ولایت را تبریک گفت و افزود: حضرت علی(ع) مرد عمل، مرد اخلاص، غریب شیعیان است.

وی عیدسعید غدیر را عیدالله اکبر و خار در چشم دشمن دانست و گفت: روز غدیر خداگفت شیطان سیلی خورد و ناامید و روسیاه شد، چون تکلیف امت با امامت روشن شد و هدایت به دست علی افتاد. در عید بزرگ غدیر به مفهوم ولایت عینیت بخشیده شد چراکه شکر دارد و دین خدا با ولایت کامل شد.

امام جمعه در چارچوب غدیر و ولایت حرکت کنیم انتهایش مهدویت و استمرار غدیر است.

امروز باید گوشمان به دهان ولایت فقیه باشد، غدبرخم یک راه و اعتقاد و سبک زندگی و یک فرهنگ است. خون حسین غدیر را تثبیت کرد و به ظهور امام زمان ختم می‌شود.

محی الدینی خاطرنشان کرد: سنت‌های غدیر اینکه به یکدیگر تبریک بگویید، جامه نو بپوشید، به یکدیگر عیدی بدهید، اطعام مستحب است، صله رحم نمایید.

امام جمعه مهریز در ادامه هفته قوه قضاییه را گرامیداشت و افزود: هفتم تیرماه سالروز شهادت آیت الله بهشتی است، انسانی معتقد، مومن و صادق بود. اصولگرای به تمام معنا بود که شهادتش آغاز هفته قوه قضاییه است.

امام جمعه مهریز به مشارکت حداکثری در انتخابات هفته آینده هشتم تیرماه تاکید کرد و افزود: رای شما ملت، امنیت ملی، اعتبار کشور و سیلی به دشمن است. همگان شرکت کنید و دیگران را دعوت کنید، هرچه مشارکت بالا رود اعتبار کشور بالاتر است.

وی توصیه کرد: خوب‌ها را انتخاب کنید، باشنیدن دیدگاه‌های کاندیدا‌ها در مناظرات ببینید چه کسی اهل کار است و چه کسی آرمان انقلاب را ادامه خواهد داد، کی به فکر مردم است، کی وعده صادق می‌دهد.

خطیب جمعه مهریز با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات بسیار سرنوشت ساز و مهم است گفت: ملاک‌ها را ببینید. بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری دقت کنید، چه کسی تحول در مدیریت کشور به وجودمی آورد؟ چه کسی آرمان‌ها و خواسته‌های خود را اجرایی می‌کند؟

وی افزود: نیرو‌های انقلابی طرف مقابل انقلابی دیگر را تخریب نکنید، درفضای مجازی اخلاق را رعایت کنید. مراقب باشید لجن پراکنی نکنید، و به این مساله توجه کنید.

تنظیم: ندا دهقانی زاده

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها