امام جمعه اردکان:

مشارکت بالا، نشانه استحکام نظام است

حجت الاسلام شاکر گفت: مشارکت بالا، نشانه استحکام نظام است و اعتبار بین المللی کشور را بالا می‌برد و در تقویت امنیت و اقتدار میهن اثرگذار است و از تعرض و طمع دشمنان جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۶۷۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱ - 21June 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت الاسلام والمسلمین «سید اسماعیل شاکر» امام جمعه اردکان در خطبه‌های نماز جمعه امروز اظهار داشت: روزی با عظمت‌تر از عید غدیر نداریم. غدیر بزرگ‌ترین و با فضیلت‌ترین اعیاد است که سعادت و شقاوت بشر به آن گره خورده است.

وی افزود: پذیرش ولایت الهی و عمل به پیام غدیر، عامل سعادتمندی و عاقبت بخیری است و کنار گذاشتن پیام غدیر انسان را به شقاوت و بدبختی می‌کشاند؛ هر چند به ظواهر دین پایبند باشیم.

امام جمعه اردکان بیان داشت: وهابیون و داعشی‌ها به ظواهر دین عمل می‌کنند، اما غدیر و ولایت الهی را نپذیرفته اند که نتیجه اش این همه ظلم و فساد و تباهی است که در دنیا به راه انداخته اند.

خطیب جمعه اردکان بیان کرد: برترین معیار ایمان و قرب به خدا، ولایت پذیری و تسلیم رهبر الهی بودن است که در عمل نشان داده می‌شود، نه با حرف و ادعا.

حجت الاسلام شاکر افزود: از شرایط و لوازم ولایت مداری، تبرای از دشمنان اهل‌بیت، پذیرش نظر ولی امر اگر چه خلاف نظرش باشد و قبول نماینده ولی و حجت خداست.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید مظلوم بهشتی، داشتن دافعه در کنار جاذبه، و تبرا در کنار تولا  را دانست و گفت: شهید بهشتی با وجود حضور و زندگی در غرب، مرعوب استکبار نشد و در برابر آنها مواضع صریح داشت.

وی افزود: تحولات دستگاه قضا در این سال‌ها قابل تقدیر است که باید ادامه داشته باشد تا رضایت نسبی مردم از قوه قضائیه افزایش پیدا کند.

شاکر انتخابات را حماسه حضور مردم دانست و گفت: دست به دست هم بدهیم تا این حماسه بهتر و باشکوه‌تر رقم بخورد. تمام تلاش اهل رسانه و منبر و سخنگاه‌ها باید بر دو رکن متمرکز شود؛ مشارکت بالا و انتخاب خوب. 

وی افزود: مشارکت بالا، نشانه استحکام نظام است و اعتبار بین المللی کشور را بالا می‌برد و در تقویت امنیت و اقتدار میهن اثرگذار است و از تعرض و طمع دشمنان جلوگیری می‌کند.

خطیب جمعه اردکان گفت: مردم ما خودشان تفاوت دولت‌ها را دیده اند و تغییر دولت‌ها و مسئولان گاهی اثرات گسترده‌ای حتی در یک استان ایجاد می‌کند؛ لذا انتخاب اصلح هم مهم است.

وی تاکید کرد: نباید درباره کاندیدا‌ها صفر و صد کرد؛ این کار عامل بی اعتمادی مردم به شورای نگهبان و حتی اصل نظام می‌شود. بالاخره کاندیدا‌ها از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده و صلاحیت اولیه را کسب کرده اند. اینکه بگوییم اگر فلانی انتخاب شود مملکت پرواز می‌کند و اگر فلانی رئیس جمهور شود نظام سقوط می‌کند، اشتباه است.

وی با بیان اینکه مسیر حل مشکلات کشور مسیر تدریج است؛ مسیر اعجاز نیست افزود: ملاک‌های انتخاب اصلح زیاد گفته شده و به عنوان نمونه می‌توان به این موارد اشاره کرد و برای هر کدام نمره‌ای در نظر گرفت: به اخلاق و برخورد کاندیدا نگاه کنید؛ نظام ما اسلامی است و کلمه مقدس درباره آن به کار می‌بریم. از این جهت بداخلاقی کاندیدا و رئیس جمهور قابل قبول نیست و به آبروی ملی ما ضرر و ضربه می‌زند. به عقبه کاندیدا‌ها و اطرافیان و حامیانش نگاه کنید؛ چون بنابر کلام اهل‌بیت، شخصیت انسان از دوست و همنشین‌ها شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: به نظر دشمنان نگاه کنیم که امام خمینی (ره) این ملاک را به ما یاد داد. ببینیم برنامه علمی و قابل اجرا دارند یا نه؟ و در نهایت اگر تشخیص ندادیم، از افراد مورد اعتماد سؤال کنیم.

وی در پایان گفت: توصیه ام به مردم عزیز این است که از خود ظرفیت نشان دهید و در ایام انتخابات، از جدال و درگیری و اختلاف در جمع‌های مختلف از جمله خانوادگی اجتناب کنید و به نظرات مخالف احترام بگذارید و در نهایت همه آزادند و هر که را انتخاب کردند نتیجه اش برای خودشان است که دعا می‌کنیم ان‌شاءالله بهترین‌ها برای ملت ایران رقم بخورد.

تنظیم: ندا دهقانی زاده

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها